Tado-configuratie i.c.m. vloerverwarming

Beste forumleden,

Op dit moment ben ik mijn keuken aan het verbouwen en willen daar vloerverwarming in gaan leggen. Dit is een separate ruimte t.o.v. de woonkamer. Ik heb veel gelezen op het forum, echter is de situatie telkens net iets anders dan mijn situatie.


De bedrade thermostaat hangt in de woonkamer. Nu moeten op de radiotoren in de woonkamer slimme radiatorknoppen worden geplaatst en uiteraard ook op de slaapkamers. Nu ben ik vooral benieuwd hoe ik de vloerverwarming moet aansturen? Op de verdeelunit zit een radiatorknop. I

Is dan een extensieset met draadloze temperatuursensor voldoende? Zou het dan zelf zonder bedrade thermostaat kunnen?

Ook lees ik veel over zonekleppen. Zou dat bij mij noodzakelijk zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Bram

Antwoorden

  • Hoi Bram,

    Ik denk dat je een extra thermostaat nodig hebt voor in de ruimte met de vloerverwarming. Die fungeert als voeler voor de ruimte. Als je 1 thermostaat klep/ventiel met een tado thermostaat kraan voor de verdeler zet en die koppelt via de app, zou je theoretisch die vloerverwarming op die manier kunnen besturen.

    Ben benieuwd of het lukt .

    Vincent
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    mei 2023 aangepast
    Heb je vast al gelezen: thermostaatknop op de verdeler NIET vervangen.
    Lees verder gewoon het artikel van tado zelf.
    https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming

    Op dit forum staat uitgelegd dat een tado thermostaatkraan niet altijd de beste keuze is, een aparte klep werkt vaak beter.
  • Ik heb gewoon een aparte afsluiter laten plaatsen voor de mengkraan waar je de temperatuur kan instellen voor de vloerverwarming. Let dus wel dat je de mengkraan NIET verwijderd wordt, deze voorkomt dat je vloer 70 graden water aanvoert.

    Technisch is het dus niet heel ingewikkeld maar je moet een extra ventiel op de aanvoer zetten (waar warm water wordt aangevoerd)..