Vloerwarming blijft aanslaan

Opties
Sinds kort een woning gekocht waarin het Tado systeem zit. Op iedere radiator zit een tado knop. Echt bij het aanzetten van de thermostaat van de woonkamer, springt de vloerverwarming aan en deze blijft maar doorwarmen. Dus ik zet de thermostaat op 19, de vloerverwarming wordt rustig 25+ graden. Hoe voorkom ik dit?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hoe wordt de vloerverwarming aangestuurd? Met een zone klep, via een extensie kit?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het zal er vanaf hangen hoe alles geinstalleerd maar vooral ook geconfigureerd is.

    De vorige eigenaar zal wellicht het account verwijderd hebben en jou de mogelijkheid gegeven een nieuw account aan te maken, maar daar mee ben je nog niet klaar, dan moet alles weer ingericht worden zodat het correspondeert met hoe het in jouw woning geinstalleerd is.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Of het is zo gegaan als hier beschreven is:

    https://support.tado.com/nl/articles/3436361-ik-verkoop-of-verhuur-een-woning-waar-tado-is-geinstalleerd-hoe-draag-ik-de-toegang-tot-de-tado-apparaten-aan-de-nieuwe-bewoners-huurders-over
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als het allemaal gedaan was "zoals het moet" dan zou het nu wel werken, is niet?

  • Lindsay
    Opties
    Ja het account is goed over gezet. De overoge systemen werken wel maar die vloerverwarming blijft een probleem. Ik heb ook geen idee of deze wordt aangestuurd met een zone klep, via een extensie kit. Maar dat ga ik even uitzoeken. Er bestaat niet een tado-monteur ofiets of wel?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er is een service desk chat functie op de startpagina waar ze met je mee kunnen kijken wat betreft de configuratie, en eventueel dingen aanpassen zonder dat je het zelf hoeft uit te zoeken. Dit vind je op tado.com.

    Wel zou ik dan eerst even kijken bij de vloerverwarming verdeler of er een zoneklep is en waar die mee wordt aangestuurd (een aparte thermostaat of vanuit de thermostaat in de woonkamer, dan moet er ook nog een "draadloze ontvanger" unit bij de ketel zitten ipv dat die aan de woonkamer thermostaat zit).

    Want wellicht vragen ze dat dan. Het zou ook kunnen dat er bij de vloerverwarming verdeler een Tado radiatorkraan zit ipv een zoneklep. Als dat zo is dan moet die in de configuratie in de woonkamer zitten, niet in een aparte kamer.