Tado systeem geïnstalleerd maar geeft geen warmte

Opties
Goeiemorgen,

Ik heb het tado systeem overgenomen van de vorige bewoner. Daar heeft het gewerkt, maar ik loop tegen problemen aan.

Het is een draadloos smart thermostaat + 4 radiatoren. De systemen reageren fysiek (de knoppen) en digitaal (de app), maar de cv reageert er niet op. Er wordt geen warmte gegenereerd. Cv doet het overigens wel, want warm water is er.

Ik ben niet bekend met het systeem, dus ik zou niet weten wat er aan de hand is.

Wie kan me helpen?

Groetjes Raoul

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hoe heb je het systeem overgenomen? Door de methode die Tado beschrijft: jou als nieuwe gebruiker toevoegen en de vorige bewoner als gebruiker verwijderen? of is het hele systeem gereset en opnieuw geconfigureerd?

    Bijvoorbeeld de namen van de kamers die je ziet in de app of website, zijn dat namen die jij zelf bedacht hebt of komen die van de vorige bewoner?

    En heb je nog contact met de vorige bewoner om te vragen wat die eventueel nog gedaan heeft en of het daarvoor goed werkte? Bijv als iemand lang op het knopje van de thermostaat gedrukt heeft en daar in de instelmode mee heeft zitten pielen dan krijg je wat je nu hebt. Kan dat gebeurd zijn?

  • Raoulv
    Opties
    Goeiemiddag Rob,

    De manier hoe ik het nu in gebruik heb genomen is door alle qr codes langs te gaan om de componenten stuk voor stuk in m'n systeem toe te voegen. De namen van de kamers zijn de namen die ik eraan heb gegeven.

    Ik proef aan je respons dat dit niet de juiste is geweest, klopt dat?

    Groetjes Raoul
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Volgens mij kan dit niet zomaar, want de oude bewoner heeft mogelijk ook nog een actief account.
  • Raoulv
    Raoulv
    april 2023 aangepast
    Opties
    Maar kan dit resulteren in een systeem wat het niet doet?

    Ik heb net even gekeken en het warmtevraag lampje staat aan, maar de cv geeft geen warmte. Daarnaast geeft tado geen storing.
  • Raoulv
    Opties
    Ik heb contact met de vorige eigenaar gehad en die heeft geen problemen gehad bij het installeren.
  • Andreplusplus
    Opties
    Even bij het begin beginnen - heb je tado helemaal opnieuw geïnstalleerd en ook nog iets van de bedrading gecontroleerd?
    Welke ketel heb je, welke tado apparatuur (drl thermostaat en drl ontvanger bij de CV ketel?) hoe is de ontvanger op de ketel aangesloten?
    Wat heb je gedaan toen naar de huidige thermostaat gevraagd werd?
  • Raoulv
    Opties
    Goeiemiddag,

    De vorige eigenaar heeft na een werkend systeem enkel de internetbridge afgekoppeld van de router. Ik heb het hele systeem opnieuw geïnstalleerd exclusief het bedradingsgedeelte. Dit heb ik niet gecontroleerd. Ik heb een intergas ketel, starter kit v3 + wireless smart thermostat en 4x smart radiator thermostat. De ontvanger is met een draad aangesloten naar de ketel. Ik heb volgens mij gemeld dat het een draadloos systeem was. Het kan zijn dat daar de fout ligt.
  • Raoulv
    Opties
    IT IS ALIVE! Wel vreemd, maar dit was de oplossing: ik heb in de app de installatie van de thermostaat aan de ketel doorgelopen (dus: de plaatjes van steek dit draadje hier en het schroefje daar) en wonderbaarlijk genoeg begon het daarna te werken.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is niet vreemd, dat is de normale situatie. Dat is ook het antwoord wat we hier 3 keer per dag aan mensen geven die komen met "ik heb alles goed gedaan maar toch werkt het niet!!!".

    Omdat de meeste mensen gaan bokken als je zegt "ga even naar https://tado.com/start en vul alles in" raken ze dan meer tijd kwijt. Maar in jouw geval was het probleem dat je binnen kwam met het beeld dat alles OK was tot je het systeem overnam, terwijl het probleem was dat je het hele systeem gereset had en het nog moest configureren, eigenlijk net alsof het nieuw gekocht was.

    Maar goed, nu werkt het kennelijk...