TADO app geschikt maken voor ouderen

Opties

Ik heb vandaag de Tado gekocht en aangesloten bij mijn moeder (van 83 jaar oud). In zekere zin is het nu voor haar veel makkelijker geworden, ze hoeft niet meer eerst uit bed om de kachel aan te zetten in de ochtend en als ze de kachel vergeet laag te zetten dan pakt hij nu toch gewoon mooi het schema op.

Tot zover ben ik tevreden met Tado!

Maar dan nu de app, ik wil meer eenvoud voor het oude mens, 1 button, geen reclame, geen poespas, gewoon schema aan/uit, huidige temperatuur en ingestelde temperatuur. Kan die app geen instellingen krijgen: eenvoudige interface en de nerd uitvoering?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Voeg jezelf toe aan de woning van je moeder en installeer de app ook op je telefoon. Dan kun jij zelf de verwarming ook bedienen
  • Andreplusplus
    Opties

    Klik op app, kies tegel, stel temperatuur in. Wat is daar moeilijk aan?

    Of ga naar thermostaat of knop en stel temp in.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat je natuurlijk eigenlijk wilt is dat je per gebruiker van het Tado systeem kunt configureren wat die gebruiker wel en niet mag, en dat de app dan zich daarop aanpast door dingen die de ingelogde gebruiker toch niet mag doen te verbergen. Er is dan een "beheerder" (wat Keeshint zelf kan zijn) die bijvoorbeeld het systeem kan configureren, schema's veranderen, hulp van een ketelservice inroepen (wil je meestal helemaal niet via Tado doen!) etc, terwijl een "bewoner" (zijn moeder) alleen handelingen kan doen zoals temperatuur aanpassen en schema starten/stoppen.

    Het zou niet alleen voor "de oude mens" goed zijn maar ook in situaties zoals verhuur voor tijdelijke bewoning, kleine kinderen, etc. Echter Tado voorziet daar niet in.