Junkers TOP cerapur smart

Opties
Hallo, ik woon pas in een appartement met een junkers TOP cerapur smart ketel icm vloerverwarming, ik heb nu zelf een tado geïnstalleerd en aangesloten volgende de digitale manier op de BB bus aansluiting van mijn ketel waar mijn gewone thermostaat ook op aangesloten was. In de tado zijn het de rechtse aansluitingen die ik gebruik volgens de handleiding. Nu heb ik het probleem dat mijn ketel blijft verwarmen tot het 30 graden is, ik vrees dat ik misschien het analoge moest gebruiken om aan te sluiten. Kan er iemand mij hiermee helpen? Bedankt alvast, Grts Hans

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je de wizard in de app gebruikt? Of tado.com/start?
    Dan kan het niet fout gaan
  • hans0482
    Opties
    Ik heb online tado.com/start gebruikt maar daar moest je kiezen tussen anoloog en digitaal en ik heb digitaal genomen maar dat is blijkbaar toch niet juist omdat de ketel blijft draaien
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet wel ALLE aanwijzingen volgen in die wizard dus als er staat op welke punten je hem moet aansluiten moet je dat ook zo doen. En de hele wizard netjes afmaken terwijl je doet wat er staat. Inclusief "stroom eraf" enzo.

    Het enige wat je niet hoeft te doen is de hoofdschakelaar uitzetten zoals ze daar schrijven, als de ketel gewoon met een steker in een stopcontact zit. Die trek je er dan gewoon uit, dat is voldoende. Maar je moet dat wel doen!

  • hans0482
    Opties
    Ik heb alles gedaan wat de wizard zegt maar ik weet niet voor welke van de 2 ik moet gaan voor mijn junkers ketel?
  • Andreplusplus
    Opties
    Het hangt ook af van welke thermostaat je vervangt.

    Tado: +/-,
    Ketel stekker ST19 B en B

    Dit is HT bus (digitaal), D17. Maar check dus de bedrading in de ketel. Als die op ST10, Ls en Lr zit is het relais/aan-uit modus en moet je het dus aanpassen.