Verwarming in serie VS slimme thermostaat

Opties
Dag allen,

Bij het installeren van mijn eerste slimme radiatorknop, kom ik tot de constatie dat... Heel mijn cv circuit in serie staat. Maw: de ruimte waar de knop geïnstalleerd was, is vrij koud en plots wordt het in de ruimte waar de thermostaat staat bijzonder warm., Tot 2 graden boven de aangegeven temperatuur. Denk dat ik niet veel meer kan doen dan waterzijdig te laten inregelen?

Beste Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ja, anders gaat het helaas niet werken, Tado moet de radiatoren af kunnen sluiten als de temperatuur bereikt is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Wat wel enigszins kan werken is als je op de overige radiatoren de traditionele thermostaatknoppen laat zitten en die lager instelt dan het normaalgesproken in die ruimte is. Dus bijv op 18 graden ofzo.

    Die zijn dan meestal dicht, maar mocht het een keer heel koud zijn dan gaan ze wel open en helpen mee die ruimte te verwarmen.

    Maar het blijft behelpen en de kans blijft aanwezig dat je gas verspilt omdat het in de woonkamer vrij koud is en je bijv een slaapkamer probeert te verwarmen. Maar 22 graden wordt het dan niet meer.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Heeft de ruimte waar de slimme thermostaat hangt wel OOK slimme radiatorknoppen?

    Want dat moet wel.
  • Geko
    Opties

    Ah nee, ik dacht dat de thermostaat daar voldoende was. In deze grote ruimte hangen er 5...moet ik er dan op elk eentje plaatsen? :s

  • Geko
    Opties

    Ok, of ik plaats er een paar minder en draai de rest volledig dicht (er hangen er daar toch teveel :) )