Originele thermostaat + tado radiatorknoppen
Wij sukkelen al een hele winter met ons Tado systeem (elke dag/moment is er wel een apparaat offline, soms de hele woning door de thermostaat). Hebben de thermostaat al in verschillende kamers gezet, ook met powerlines geëxperimenteerd enzovoort.
Ik vroeg me af of ik de originele thermostaat kan terugplaatsen maar de radiatorknoppen van Tado kan behouden zodat ik wel elke kamer apart kan aansturen?
Of is hier ook de bridge voor nodig waardoor ik nog steeds offline apparaten ga hebben?
En zal mijn oude thermostaat 'aanschieten' wanneer een radiator open gaat of moet ik mijn cv 24/7 op een constante temperatuur houden voor het geval één van de radiatoren open gaat?
Reacties
-
Dit gaat niets oplossen als het niet je thermostaat is die offline gaat.
En nee, aansturen van de ketel door de knoppen kan alleen via de Tado thermostaat. je kunt wel Tado knoppen hebben zonder Tado thermostaat maar dan alleen om de temperatuur in te stellen waar ze op regelen als de ketel toch al brandt om de woonkamer te verwarmen. Zeg maar hetzelfde als ouderwetse thermostaatknoppen maar dan instelbaar via de app en een schema.
0