w.Intercom = i;Tado zonder internet — tado° Community

Tado zonder internet

Mijn Ega, laat mij de vrije hand in de automatisatie van onze woning.

Daaronder hoort ook Tado,. Hetgeen haar de vraag ontlokte.

Indien er met jou iets gebeurt en ik val zonder internet provider, hoe kan ik dan nog mijn verwarming regelen? Ik weet het even niet.

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Locale bediening op de tado apparaten zoals radiatorknoppen en thermostaat blijft mogelijk
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het klinkt ook wel erg somber... maar als het inderdaad zo is dat als er met jou iets gebeurt, dat dan de reden is dat zij zonder internet provider zit, dan kan ze een nieuw abonnement nemen lijkt me?

• Inderdaad, maar indien dit in de winter gebeurt moet je wel even een tijdje overlappen he.

Dus als ik goed begrijp is de bediening van de kamerthermostaat en de radiatorkranen manueel nog steeds mogelijk?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De meningen daarover verschillen. Er zijn wel mensen die verteld hebben dat het eerst wel even werkt maar na een tijdje toch niet meer, omdat apparaten die een tijd geen internet zien wellicht hun configuratie wissen.

(of misschien gebeurt dat als de batterijen leeg zijn, dat zou ook kunnen)

Ik ga dat niet uitproberen, maar je zou dat zelf kunnen doen door de verbinding tussen bridge en router los te maken en te zien wat er dan gebeurt. Niet alleen dezelfde dag, maar ook gedurende een week ofzo.

• Idee is goed maar ik twijfel of mijn account of mijn toestellen bij tado zouden kunnen gewist worden. Dus maar even verder informeren.