Hervatten schema

Opties
PatrickH
PatrickH
april 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Wanneer ik de gewenste temperatuur in een ruimte aanpas wordt het schema hervat bij het volgende tijdsblok. Het komt echter regelmatig voor dat dit niet automatisch terug gaat naar het schema.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt, Patrick

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat je wat anders opgegeven hebt bij het wijzigen van de temperatuur.

    In de app staat er onderaan een potloodje waarmee je kunt aanpassen hoe lang de wijziging geldt.

    En in de configuratie staat per ruimte hoe lang een wijziging via de knop of thermostaat geldt.

  • Andreplusplus
    Opties

    ‘potloodje’ geldt voor aanpassing in de app

    instellingen, ruimte, “handmatige bediening op het tado apparaat” geldt voor aanpassing op knop of thermostaat.

    En er moet blijkbaar een temp verschil zijn (dus bijv handmatig op 19, volgende blok is 19, dan gaat hij niet verder met schema), dat wordt gerapporteerd door gebruikers en is wat mij betreft een bug.

  • PatrickH
    Opties

    Rob bedankt voor je reactie.

    Dat van het potloodje wist ik niet, maar dat is niet wat ik bedoel.

  • PatrickH
    Opties

    Andre bedankt voor je reactie.

    Dit zou bij mij ook het geval geweest kunnen zijn. Ik zal de volgende keer goed opletten wanneer het schema niet automatisch wordt hervat. Zoals ik het probleem nu beschrijf is nogal vaag, maar het is meerdere keren voorgekomen, dus ik was benieuwd of het een algemeen bekend probleem was.

  • OnCa
    Opties
    Tussen de opvolgende tijdsblokken moet minimaal 0,1 graad verschil zitten. Zo niet dan zal hij na handmatig instellen het volgende tijdsblok niet volgen
  • Andreplusplus
    Opties
    Dat zou ik een bug noemen.
    Als je temp x instelt "Tot volgende automatische verandering" Dan wil je dat bij volgende blok altijd dat die naar ingestelde temp y gaat, ookal is y gelijk aan het blok ervoor.
    Bijv 12.00-16.00 T=20, 16.00-17.00 T=20,
    om 15.30 handmatig naar 15 met "Tot vlgd..." dan verwacht ik om 16.00 dat ie naar 20 gaat
  • OnCa
    Opties
    Die 0,1 graad overleef ik wel in de tijdsblokken 😀. Maar ik ben het met je eens dat het niet uit zou moeten maken. Wellicht past Tado dit met een update aan ….