Draadloze ontvanger en Intergas Kompakt HRE 36/30

Opties

Beste Tado experts. 

Ben bezig om m’n huis te voorzien van tado apparatuur en aangekomen om de draadloze ontvanger te koppelen aan m’n intergas kompact HRE 36/30. 

Volgens de installateurs handleiding moeten de stuurdraden op de COM en NO aansluiting vd ontvanger en op 11 en 12 vd CV. 

Dit heb ik gedaan en bij n warmtevraag zie ik n warmtevraag symbool op de ontvanger branden maar de Cv reageert niet. Ontvanger heeft verbinding met de bridge.

Als ik echter de tado startinstructie volg moet ik bij deze cv eerst de RF link in de cv deactiveren, de brug tussen 6 en 7 verwijderen, en stuurdraden op 11 en 12 zetten. En die aansluiten in de ontvanger op de + en -. Dus niet op COM en NO. 

Voordat ik instellingen op de cv ga wijzigen zou ik graag horen welke instructie ik moet volgen en tips om t te laten werken. 

De cv is n paar jaar oud en aan de instellingen is nooit iets gewijzigd.


Alvast bedankt. 

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Deze ketels kun je beter met opentherm aansturen ipv met aan/uit.

    Je kunt het handboek voor installateurs van Intergas downloaden om te zien hoe je de boel in de ketel configureert.

    Om de Tado te configureren geef je in de wizard https://tado.com/start op dat je een Opentherm thermostaat hebt (bijvoorbeeld Honeywell T87M Round Modulation) en je volgt NAUWKEURIG de aangegeven stappen.

  • tadotheo
    Opties

    Dank je Rob, mijn situatie is exact zoals op de bijgevoegde foto.

    Maar alles draait dus op tado, waarbij de warmtevraag van de kamers afkomt, hetzij van de (gecombineerde) slimme thermostaatkranen en een tado temperatuur sensor in de ruimte met de vloerverwarming.

    Nu kan ik best de sensor aanpassen naar opentherm maar volgens mij kun je dat bij de tado slimme thermostaatkranen niet.

    Dus ik hou t liever bij de aan/uit ketel. Zal wel nie economisch maar ik stook op propaangas 😊

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    De communicatie tussen thermostaat en ketel is OpenTherm of aan/uit, de kranen hebben een eigen protocol, dat heeft hier niets.mee te maken. Zelf weten wat je doet