Verbetering in aansturing van airco unit door de Slimme Aircobediening V3+

Opties

Ik gebruik de Slimme Aircobediening V3+ in combinatie met een Fujitsu Airco installatie. Deze Fujitsu heeft een aanzienlijke afwijking tussen de waargenomen temperatuur en de werkelijke temperatuur waarbij de Fujitsu tot wel een 5 graden hogere temperatuur aangeeft dan de door Tado gemeten temperatuur. Doordat de Slimme Aircobediening V3+ alleen de doeltemperatuur via infrarood uitstuurt die het moet worden en het voor de rest aan de airco overlaat wordt de doeltemperatuur dan niet bereikt. Liever zou ik zien dat er een algoritme komt in de aansturing door de Slimme Aircobediening V3+ waarbij afhankelijk tot het verschil tussen de doeltemperatuur en de door de Slimme Aircobediening V3+ gemeten temperatuur er een veel hogere waarde naar de airco unit wordt verstuurd dan de doeltemperatuur. En naarmate de delta dan kleiner wordt kan de uitgestuurde waarde vervolgens worden verlaagd (dus een minder groot verschil uitsturen). Op deze manier kan dan de gewenste doeltemperatuur worden gehaald ook als er een afwijking bestaat tussen de temperatuurmeting van de airco unit en Tado waarbij ik Tado als een veel betrouwbaardere temperatuurmeting ervaar en die kan bovendien ook nog eens gekalibreerd worden.

2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Zo werkte het voorheen wel, maar met de huidige versie helaas niet meer. Niet alle vooruitgang is een verbetering
  • Ronaldvr2132
    Opties

    Dank Douwe ik heb de slimme airco bediening pas zeer recent en lees nu voor het eerst dat de aansturing is aangepast. Weet jij of iemand anders waarom deze aanpassing is gemaakt? Het lijkt me dat de aansturing zoals die was (en ik voor ogen heb) universeel toepasbaar is dus waarom zou je dat willen aanpassen? En voor Tado: zouden jullie de aansturing zoals ik die voor ogen heb en er schijnbaar was weer kunnen activeren?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado geeft geen release notes uit voor software updates, dus dat blijft gissen. Als je een antwoord van hen los kunt krijgen zal dit waarschijnlijk zijn "dit werkte voor onze klanten beter" of "veel klanten hebben daarom gevraagd".

    Mocht de mogelijkheid er nog zijn dit aan te passen dan zui je dat via de servicedesk moeten aanvragen, niet hier op het forum.