Atag ketel I36ECZ met Atag One Zone en Tado radiatorknop?

Opties

Hi,

Misschien een hele domme vraag maar is het mogelijk om de Atag one zone thermostaat te behouden en de radiatorknop van Tado the gebruiken? Of heb je dan echt ook de thermostaat van Tado nodig?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het kan wel, alleen kun je dan niet via Tado je ketel aansturen. Als je een ruime wilt verwarmen, zal je Atag thermostaat min of meer toevallig de ketel aan moeten sturen, anders blijft de ruimte koud
  • ahuiberts
    Opties

    Ok, dus een complete set incl. thermostaat is dan de oplossing om elke kamer apart te verwarmen?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja plus dat als je die niet al had een bypass (overdruk ventiel tussen aanvoer en retour).

  • ahuiberts
    Opties

    Ik heb een bypass bij mijn vloerverwarming zitten, is dat dat genoeg?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Oh je hebt vloerverwarming! Dan is het minder simpel dan tot nu toe beschreven. Lees de topics over vloerverwarming.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dan heb je mogelijk meerdere bedrade thermostaten nodig
  • meedel
    Opties

    Hoe is verder je ervaring met TADO en de ondersteuning / aansturing van de ATAG i36ECZ vc ketel.

    Ben hier erg nieuwsgierig naar want ik wil deze ketel ook graag aanschaffen maar begreep van TADO support dat deze niet wordt ondersteund door TADO!?


    Ik krijg verder ook geen lijst met CV's die dan wel door de TADO apparatuur worden ondersteund.

    Wij hebben momenteel een 'oude' ATAG ketel waarvan het contract afloopt en vervangen moet worden.

    De ketel bevalt zeer goed en dachten dus aan de nieuwere typen van ATAG die ook eventueel een hybride warmtepomp installatie ondersteund.

    Maar een keuze lijst wat ondersteund wordt door TADO ontbreekt!?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Zie hier

    https://support.tado.com/nl/articles/3387245-is-tado-compatibel-met-mijn-ketel
  • meedel
    Opties

    Hallo Douwe, dank voor je reactie.

    De link die je aangeeft is eigenlijk precies wat ik bedoel.

    Elke ketel die je wilt aanschaffen met je eerst contact zoeken met tado support of deze wordt ondersteund.

    Zij vertellen dan of die ketel ook werkelijk wordt ondersteund.

    Het lijkt mij dan niet handig om elke keer contact te zoeken als ik weer een geschikte ketel heb gevonden om te vragen of die ook ondersteund wordt. Deze info zal tado support toch ook van een lijst moeten aflezen. Ze zullen toch echt niet op moment van vragen even een snelle test uitvoeren op het gevraagde type.

    Een lijst van geteste, ondersteunde ketels, is dan toch veel efficiënter.


    Dat ze niet elk type van elk merk zullen ondersteunen lijkt mij dan ook niet meer dan normaal.

    Er zijn enorm veel typen.

    Maar een lijst met ondersteunde merken en typen zou toch zeker wel wenselijk zijn als je op zoek bent naar een andere vervangende ketel.

  • meedel
    Opties

    https://community.tado.com/nl/profile/ahuiberts Hoe is jouw ervaring met de ATAG i36ECZ vc ketel?