Adaptieve push berichten

Opties
Op dit moment krijg ik push berichten met bijvoorbeeld de vraag of ik de verwarming uit wil schakelen omdat er een open raam is gedetecteerd. Die vraag is in het voorjaar en de zomer onterecht als het binnen 25 graden is en de ruimtetemperatuur op 16 graden staat. Dit is het meest concrete voorbeeld dat ik kan bedenken, maar er zullen vast meer situaties zijn waarbij de app onnodig push berichten stuurt.

Oplossing is waarschijnlijk een soort flow chart dat doorlopen wordt voor er een push bericht verstuurd wordt waarbij in dit geval bij detectie open raam de binnentemperatuur afgezet wordt tegen de ingestelde ruimtetemperatuur en er boven een delta van x graden er geen bericht verstuurd wordt. Evt aan te vullen met variabelen als buitentemperatuur, weersverwachting, aanwezigheid, etc.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Instelbaarheid door de gebruiker - daar houdt Tado niet van!

    Dus dat wordt dan weer een duistere feature die je na contact met de servicedesk kunt laten aanbrengen. Misschien kan dat zelfs al wel, dat weet je ook nooit, want er is eigenlijk geen documentatie van wat de servicedesk precies allemaal kan instellen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Bovendien wordt "open raam" ook gedetecteerd bij verandering in luchtvochtigheid. Verwarming uit (gedurende 15 min, instelbaar) is niet altijd de beste optie, maar dat is hoe het werkt.