Waarom zijn de schema’s zo onduidelijk

Opties
Waarom worden de symbolen voor de betreffende Tado onderdelen niet beter vorm gegeven (pictogram) en of in de vorm van legenda bij de schets vermeld. Uitermate verwarrend.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Misschien iets beter aangeven wat je bedoelt? Voor mij is het duidelijk...

  • Ton54
    Opties
    is vriij duidelijk. Gebruik constant dezelfde symbolen die ergens worden toegelicht in een tabel. Die namen van slinme etc ,. daar word je zo moe van.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    mei 2023 aangepast
    Opties
    Geef eens een voorbeeld van een schema/symbool dat volgens jou onduidelijk is?
    Bedoel je de app, de website of dit forum?
  • Ton54
    Ton54
    mei 2023 aangepast
    Opties
    Het zijn de schema’s die als toelichting worden gebruikt om een bepaalde configuratie toe te passen. Bijvoorbeeld het aansturen van een ruimte met vloerverwarming en overige ruimtes met radiatoren. Het duidelijk in de betreffende schema’s aangeven van de toegepaste Tado producten en relevante bestaande onderdelen van het bestaande verwarmingssysteem ontbreekt. Het is maar gokken wat de verwarmingketel is of de vloerverwarming. De Tado producten worden telkens helemaal uit ten treure (vooral het woord slimme)uitgeschreven maar in de betreffende schema’s komen ze er maar bekaaid vanaf met een weinig tot de vebeelding sprekend symbool en nog los van enig inzicht over onderlinge aansturing.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Oh je bedoelt dat soort schema's... ik dacht dat je het had over de temperatuurschema's (tijdstippen+temperatuur).

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik zie een huis met kelder en 2 verdiepingen (en zolder). In de kelder de Cv ketel, begane grond vloerverwarming en een bedrade thermostaat. Op de 1e verdieping 2 radiatoren met een tado knop.

    Hier een vergelijkbaar huis, maar met een verdieping meer en 2 warmtebronnen (CV ketels). Links een ketel met 3 radiatoren aaangesloten en een bedrade thermostaat. Rechts een ketel met 1 radiator met tado knop.

    Een huis met een CV ketel met draadloze ontvanger en een draadloze thermostaat. (Gek genoeg geen radiatoren oid getekend met tado knoppen, maar ok)

    Helpt dit?