1 ketel 2 ruimtes 2 thermostaten

Ik wil graag weten of ik met 1 ketel, 2 ruimtes met elk 2 radiatoren zonder zone klep, maar met slimme radiator thermostaat knoppen en 2 slimme kamer thermostaten kan bedienen. Hierdoor kan iedereen ieder moment de kamer thermostaat handmatig bedienen per ruimte, en dus per ruimte verwarmen.

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Ja dat kan met Tado 1 bedrade thermostaat die je ketel aanstuurt en een draadloze temperatuursensor die de temperatuur in de andere ruimte meet.

    Plaats wel een bypass of laat 1 radiator open staan
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    juni 2023 aangepast
    2e tempsensor niet per se nodig. De radiatorknop kan zelf de ruimtetemperatuur meten. Op de knop (of in de app) kun je de gewenste temp voor de ruimte instellen.
    Dus thermostaat van tado en op elke radiator in ruimtes die je wilt regelen een tado knop en klaar. In een starterkit zit de benodigde bridge voor verbinding met internet.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    De vraag was expliciet gesteld of het met 2 kamerthermostaten mogelijk was, vandaar mijn antwoord. Maar het is m.i. beter om wel een extra temperatuur sensor te gebruiken, dan kun je de temperatuur op een andere, betere plek meten dan dichtbij de radiator.