Software bug

Opties
Als de temperatuur situatieafhankelijk handmatig aangepast wordt dient het schema ergens automatisch te hervatten!! Nu heeft het zaakje dag en nacht aangestaan, weg besparing😡
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is een constatering, maar dat is nog niet meteen een "software bug".

    Het hervatten van het schema is een complex gebeuren waar je van alles aan kunt instellen en het kan zijn dat dit onbedoeld verkeerd stond of verkeerd gedaan is.

    Er zijn diverse artikelen over te vinden op dit forum.

  • pvdmeij
    Opties
    Is niets complex aan.. als de thermostaat handmatig wordt gewijzigd kan deze in alle gevallen bijv. Na 2 uur terug naar het schema of uit. Het is nooit gewenst dat met handmatige wijziging de verwarming aan blijft…Met de essent thermostaten heeft men deze veiligheid ingebouwd door oa gebr te maken vd bewegingssensor. Na zoveel tijd geen beweging terug naar rust.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok dat is dus een instelling bij Tado. Je kunt dit configureren bij de ruimte waar de thermostaat in ondergebracht is, er staat daar "Handmatige bediening op het Tado apparaat" en dan kun je kiezen uit "tot volgende automatische verandering", of Timer (je kunt een tijdsduur kiezen), of "tot beeindigd door de gebruiker".

    Dat heb jij dus verkeerd ingesteld (in vergelijking met wat je verwacht). Geen bug maar een gebruikersfout dus.

  • pvdmeij
    Opties

    idd dat is wat ik bedoel... wel wat verborgen moet ik zeggen... achter de regel kamer nog instellingen, ik had alleen achter de regel slimme thermostaat gezocht.

    Dank voor de info!👌