Radiatoren blijven verwarmen.

Opties
Al vanaf ik mijn tado heb, zijn er twee radiatoren die constant blijven verwarmen (in de badkamer en in de keuken). Of ik het systeem nou aan of uit heb staan, ze blijven constant loeien. Ik heb echt al 1001 keer geprobeerd er uit te komen met tado zelf, maar die zijn moeilijker te bereiken dan de koning, en komen niet met oplossingen. Is er iemand die enig idee heeft waar dit door komt? Want met deze temperaturen wordt je nie vrolijk van extra warmte, en van die gasprijzen word je al helemaal niet goed.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hoe is je configuratie, hoe wordt de ketel aangestuurd, hebben deze twee radiatoren ook slimme thermostaat knoppen etc.

    Zonder informatie geen oplossing
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het lijkt me ook dat als de ketel NU nog draait dit niet door Tado kan komen, ik kan met deze temperaturen de ketel niet eens meer starten via Tado.

    Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er een zodanige installatiefout in het systeem zit dat de ketel gewoon altijd draait. Maar dat kunnen we hier dus niet weten zonder dat je die installatie beschrijft, zoals Douwe al vertelde. Bij de servicedesk kunnen ze wel meer zien.

  • La_dj
    Opties
    Bedankt voor jullie antwoorden, het probleem is alleen dat ik geen idee heb van alle bovenstaande, behalve dat ik geen slimme thermostaat knoppen heb. Ik heb tado juist aangeschaft omdat ik echt totaal geen verstand heb van centrale verwarming (of ook maar iets anders betreffende elektriciteit en dergelijken) en Tado zou heel makkelijk zijn om te installeren. Dat was het in principe ook wel, maar er is blijkbaar toch iets verkeerd gegaan 😖. Kreeg van de service desk wel het advies om de houder los te halen, en te wachten tot de ketel uitgaat, maar misschien was het toch niet zo’n goed idee zo een slimme thermostaat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat denk ik ook ja. Zeker als je bij installatie dan ook nog eens de "handleiding voor professionele installateurs" gaat volgen, wat veel mensen helaas doen.

    Je kunt proberen de boel opnieuw te installeren via de site https://tado.com/start

  • Andreplusplus
    Opties
    Of je vertelt ons welke ketel je hebt (merk en type) en welke tado spullen (zo te lezen alleen een bridge en een slimme thermostaat?). Wellicht kunnen we je dan op gang helpen. Of zoals Rob2 zegt via de wizard in de app of tado.com/start
  • La_dj
    Opties
    De ketel is van Intergas, de kompakt HR ketel. Verder heb ik inderdaad alleen een thermostaat en een bridge, en ik heb deze geïnstalleerd conform de handleiding.. ik weet dus niet echt waar het fout is gegaan helaas
  • Pieterrr
    Opties

    Ik heb mijn systeem 2,5 jaar geleden geïnstalleerd. Eerst de thermostaat, daarna alle radiatorkranen geschikt laten maken voor slimme radiatorknoppen. En uiteindelijk aan elke kamer maar een draadloze temperatuursensor toegevoegd.

    Het enige dat jij gedaan hebt is de thermostaat vervangen. Ik herinner me dat er nogal een keuzemenu was om de twee draadjes die naar je ketel te gaan, aan te sluiten. Dat kwam nogal nauw. Mijn gok is dat daar iets niet goed gegaan is. Toevallig (?) staan de kranen van je keuken en badkamer open, en voeren die de warmte af? Ik zou de batterijen uit de thermostaat halen en de draadjes opnieuw aansluiten. Vraag iemand die verstand heeft van elektriciteit.

  • Andreplusplus
    Opties
    Stekker in de ketel X4, contact 11 en 12.
    "indien aanwezig, verwijder de verbinding tussen de relais aansluitklemmen" zegt tado, zonder toe te lichten welke dat zijn.
    Instelling op tado moet Opentherm (D01) zijn en aansluiten op + en - (welke draad op + of - maakt niet uit).
    Met de wizard moet je er dan wel uitkomen. Doe alsof je een OT thermostaat had, bijv Honeywell Round Modulation.