Twee systemen in 1 huis

Opties
Ik heb al een goed draaiend bedraad systeem op 2 verdiepingen. Nu wil ik op mijn tweede ketel (3e en 4e verdieping)ook een bedraad systeem aansluiten. Kan dit storingsvrij met twee bridges op de internetrouter?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee gaat helaas niet. Max 1 bridge per router
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is ooit wel eens beweerd door een Tado medewerker, maar ik denk dat het geen hout snijdt. Twee bridges per ACCOUNT dat kan niet en is verklaarbaar. Twee bridges per ROUTER (en dan dus ook 2 accounts) dat zou technisch gewoon goed moeten werken.

    Wel kun je dan maar 1 systeem vanuit de app bedienen.

  • FrankJPS
    Opties
    Thx voor de reacties. Ik heb de vraag ook maar weer eens bij Het Tadoteam zelf neergelegd. Ik houd jullie op de hoogte
  • FrankJPS
    Opties
    De aangedragen alternatieven geven mij niet de zekerheid dat ik beide ketels actief kan aansturen . Dat wordt dus een ander merk erbij helaas.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Lees deze ook even:


    https://community.tado.com/en-gb/discussion/12571/multiple-internet-bridges
  • Andreplusplus
    Opties
    2 bridges = 2 accounts/mail adressen. Google truc met Jan.jansen@gmail.com en Jan.jansen+iets@gmail.com kan. Maar je hebt nog steeds 2 devices nodig of app plus website op 1 device.
    Verder maakt het niet uit. 2 bridges op dezelfde internetverbinding zijn eigenlijk 2 gescheiden systemen (net alsof jij en je buren allebei tado hebben).
    Zo kun je m.i. prima 2 ketels en 2 groepen tado devices in 1 woning hebben.
    Je moet alleen opletten dat je je tado devices met de juiste bridge pairt.
  • FrankJPS
    Opties
    En dit werkt echt? Niet dat ik dadelijk voor €€ in de mist ga.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    juni 2023 aangepast
    Opties
    Koop een starter set en test het. Werkt het niet dan binnen 30 dagen retour.

    Dan weet je het voor een dikke 100 euro
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "2 bridges op dezelfde internetverbinding zijn eigenlijk 2 gescheiden systemen (net alsof jij en je buren allebei tado hebben)."

    Precies, zo moet het werken. Er was ooit iemand van Tado die schreef dat dit niet kan maar volgens mij heeft die de vraag niet begrepen of begrijpt die Internet niet. Er vragen vaak mensen of ze geen 2 bridges in hun ene account kunnen hebben omdat het bereik van de bridge te klein is, en dat kan NIET. Maar 2 bridges op dezelfde router op 2 accounts, als dat niet werkt dan zou het Tado systeem ook niet werken bij providers die je geen uniek internet adres geven (CGNAT) en daar is nooit iets van gebleken.

    Dus ga er maar vanuit dat dit gewoon WEL werkt. Maar je houdt wel de oncomfortabele situatie dat je niet vanaf 1 telefoon beide systemen kunt bedienen, dat is iets wat Tado nog steeds niet opgelost heeft. (hoe moeilijk kan het zijn om even een account selectie dingetje in de app te maken???)

  • FrankJPS
    Opties
    Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en er een Evohome systeem bij gekocht! Dank voor al jullie adviezen.