werking Tado thermostaat

Opties

Ik zou graag mijn huidige Toon thermostaat vervangen. De situatie is als volgt:

  • Thermostaat hangt in de hal met 1 radiator en vloerverwarming, is een vrij koude ruimte
  • De woonkamer wordt met 5 radiatoren en vloerverwarming te warm

Kan ik een Tado thermostaat installeren in de hal met een radiatorknop op de radiator in de hal. Vervolgens plaats ik een temperatuursensor in de woonkamer. Kan de Tado thermostaat de temperatuur regelen aan de hand van de sensor in de woonkamer?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Nee, dat lukt zo niet.
    Als je met Tado wilt werken moeten in principe (haast) alle radiatoren voorzien worden van een Tado knop, en een aparte regeling voor de vloerverwarming. Daarvoor zijn verschillende oplossingen mogelijk, waarover veel te lezen is op deze site.
  • ChielS
    ChielS
    juli 2023 aangepast
    Opties

    Bedankt voor je reactie Herres. Helaas zit ik met een 'domme' vloerverwarming waar, voor zover ik kan zien, Tado geen aansturing voor heeft. Homematic heeft dat wel maar die werkt weer niet samen met een fatsoenlijke thermostaat.

    Waar kan ik meer vinden over de aparte regeling voor de vloerverwarming? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.

    Nog een complicerende factor is dat in de woonkamer ook een forse airco unit hangt die ook bijdraagt aan de (goedkope) verwarming. Die wordt op dit moment aangestuurd door home assistant.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    juli 2023 aangepast
    Opties
    Vul de zoekterm “vloerverwarming” in bij het vergrootglas en je krijgt een veelheid aan artikelen.
    Met een airco erbij wordt het nog ingewikkelder.