Batterij spanning sensor

Opties
Mijn tado geeft nu ongeveer 6 weken aan dat de batterij vervangen moet worden. Tot nu toe werkt die nog steeds. Stel dat iedereen de batterij gelijk vervangt dan is dat niet heel duurzaam. Kan dit aangepast worden? Ik gebruik wel duracell omdat die toch in de meeste apparaten het langst meegaan.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat is "jouw Tado"? Een thermostaat of een radiatorkraan? En hoe stuur je de ketel aan?

  • Thermostaat. En hoe die de ketel aanstuurt is niet belangrijk lijkt mij in dit geval. Ik krijg gewoon de melding 'batterij vervangen' terwijl dit nog lang (in elk geval 6 weken) niet nodig is. Met oog op duurzaamheid....
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het maakt verschil of de ketel OpenTherm of via een andere bus aangestuurd wordt of dat deze via aan/uit gestuurd wordt
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Mijn thermostaat geeft al meer dan 7 maanden aan dat de batterij vervangen moet worden, dus je hebt nog even. Maar je leest ook wel dat mensen om de 3 maanden hun batterijen moeten vervangen...

    Het maakt veel uit of je relais sturing (aan/uit) hebt of niet, omdat een relais meer stroom verbruikt.

    Het is helaas niet zo eenvoudig om te detecteren of een batterij "bijna leeg" is. Uitvallen als ie helemaal leeg is dat is uiteraard geen probleem, en een waarschuwing 1 uur van te voren geven wellicht ook niet, maar een redelijke waarschuwing bijv 2 weken van te voren zodat je nieuwe kunt gaan kopen dat is echt geen eenvoudige zaak.

  • Dragunov
    Opties

    Heb hier ook paar radiatorkranen die al geruime tijd melden dat de batterijen bijna leeg zijn, maar kan deze nog altijd ten volle gebruiken (nu wel zomer, dus zoveel schakelen moeten ze niet doen)