Tado opentherm aansluiten op Intergas 28/24 A

Opties
Hallo allemaal,

Ik heb een Intergas 28/24 A CV ketel en de Tado bedraadde thermostaat en op elke radiator een Tado knop.

Ik heb de thermostaat nu gewoon op aan / uit (of open / dicht) aangesloten maar ik zou hem graag opentherm willen aansluiten alleen ben ik nieuw met dat.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de draden moet aansluiten op de CV en op de thermostaat en of ik dan nog meer moet doen zoals in de Tado app instellingen aanpassen?

Het klopt dat opentherm beter is en zuiniger is toch?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Opentherm heeft idd de voorkeur boven aan/uit regeling.
    Je kan het beste de wizard in de app of via tado.com/start gebruiken en dan alle stappen goed opvolgen. Verwijder de thermostaat uit de app en doe net of je een nieuwe installatie aan het doen bent.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Als het een kombi kompakt HR 24/28 ketel is: aansluiting X4, klem 11 en 12 (+ en - op tado, volgorde maakt niet uit)

Antwoorden

  • S_nderr90
    Opties
    Ik ga het binnenkort eens even proberen op die manier! Wordt er dan ook aangegeven hoe ik het op de cv ketel moet aansluiten?
  • S_nderr90
    Opties
    Bedankt! Ik laat het weten als het gelukt is
  • S_nderr90
    Opties
    Het ziet er naar uit dat het gelukt is! Bedankt voor jullie hulp.

    Ik heb nu een tegeltje met een kraan daarop om de watertemperatuur te kunnen regelen.
    Ik neem aan dat dit om het water voor de verwarming gaat en niet om het drinkwater? (Just checking)

    De watertemperatuur staat nu op 55 graden, is dat goed?
    Moet ik verder nog wat instellen? Ik zag dat je wat opties had om ik te stellen in de tado app.

    Op de cv ketel hoef ik volgens mij niets te veranderen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja daarmee kun je de warmwater (tapwater) temperatuur instellen. Dat werkt alleen als het tegeltje op AAN staat. Dat kun je regelen door een schema te maken met warm water AAN van 00:00-24:00.

    De ketel reageert zelf helemaal niet op dat AAN/UIT van warm water (tenminste bij de default settings van de ketel) maar wel op de instelling van de temperatuur. Die doe je normaal op de ketel zelf maar icm Tado werkt dat niet meer en moet je het op dat tegeltje instellen.

  • S_nderr90
    Opties
    Nog 1 vraag!

    Als dit om de tapwater (drink/kraanwater) gaat. Op hoeveel graden stelt tado dan de aanvoer water van de cv in? Dat kan ik sinds het aansluiten op opentherm ook niet meer op de ketel aflezen / aanpassen.