Klokprogramma tijdelijk stoppen

Opties

Hallo,

Eigenlijk zou er op de besturing van de verwarming een mogelijkheid moeten zijn om schakelmomenten in de komende paar uren te kunnen overbruggen.

Als je nu weg gaat maar over een half uur staat ingeprogrammeerd dat je huis warm moet zijn kan je daar niet veel aan doen. Als je zou kunnen ingeven dat er het komende uur geen schakelmomenten mogen zijn zou je dit kunnen voorkomen en daarmee dus een flinke portie energie kunnen besparen.


Jan van de Pasch

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je kunt toch zelf met de hand de temperatuur aanpassen? Of zelf alles uit of aan zetten? Je bent niet verplicht het schema precies aan te houden
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    augustus 2023 aangepast
    Opties

    Wat bedoeld wordt, en wat ik ook al vaak aangegeven heb, is dat je bij Tado niet de mogelijkheid hebt om aan te geven "ik ga nu weg en ik ben over X uur (of op datum X om Y uur) terug". Je kunt wel "Afwezig" of "Uitschakelen - Alle kamers" kiezen maar daar ontbreekt een instelmogelijkheid "tot tijdstip X" of "tot datum X tijdstip Y" bij.

    Dat kon een Honeywell thermostaat van 30 jaar geleden wel, dus verwachten de mensen dat Tado dat ook kan.

  • Ik wil het schakelmoment van 5 uur overslaan zodat het huis niet verwarmt wordt. De volgende morgen moet het programma gewoon zijn ding doen.

    Als je ingesteld hebt dat om 5 uur je huis warm moet zijn dan begint ie al om half 5, dat kan ik niet voorkomen.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ja dat kun je wel voorkomen dat ie al om half 5 start, dan moet je vroege start uitzetten voor die kamer