Installatie

Opties
Beste Tado Community,

Ik loop vast met de installatie.
Bij ons huis is de begane grond voorzien van vloerverwarming, deze wordt bedraad aangestuurd door een chronotherm touch modulation th8210M1003. Deze is bedraad aangesloten op een Intergas kompakt HRE 36/30a ketel op poorten 11 en 12. Daarnaast werden de andere verdiepingen aangestuurd door een draadloos gekoppelde Honeywell round RF.
Er is een Honeywell zone modulator geïnstalleerd welke zorgt voor de scheiding voor de vloerverwarming en de radiatoren boven en deze is aangesloten op de ketel op poorten 3,5 en 6.

Wat ik graag wil, de bedrade thermostaat vervangen door een bedrade tado thermostaat om de vloerverwarming te regelen (deze heb ik vervangen en dit werkt) En ik heb een draadloze tado ontvanger welke ik wil aansluiten op om de andere ruimtes boven middels tado radiator knoppen aan te sturen. Op internet lees ik dat ik mogelijk de bedrade tado direct op de zone klep moet installeren en de draadloze tado dan op de ketel. Maar ik kom er niet precies uit hoe dit nu zit.

Het is mij niet duidelijk hoe ik dit nu moet installeren en op welke poorten ik e.e.a moet aansluiten.

Hebben jullie tips?

Alvast hartelijk dank!

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is een complexe configuratie die je niet 1:1 kunt overzetten naar Tado. Ik raad je aan om de servicedesk te raadplegen om te weten hoe je precies moet handelen en om aan hun kant de configuratie precies goed te maken. Dat kun je niet in alle gevallen zelf doen.

  • Misschien heb je hier iets aan: ik heb vloerverwarming beneden (geen radiatoren) aangestuurd door een bedrade thermostaat naar een servoklep in de uitlaat vloerverwarming. Radiatoren voorzien van Tado-knoppen op de verdiepingen.
    Ketel is aangesloten op een draadloze ontvanger. Om de signalen van alle knoppen en bedrade thermostaat vloerverwarming naar de ketel te krijgen is een Internetbridge aangesloten op een bekabeld Accespoint.