Tado Radiator Thermostaat aan/uit of modulerend ?

Opties

Ik heb een paar weken geleden een Tado Radiator Thermostaat op mijn radiator in de woonkamer gezet. Ik heb nog geen kamer Temperature Sensor of Draadloze Slimme Thermostaat. Als ik nu the radiator thermostaat aan zet dan binnen een paar minuten is de temperatuur op de radiator thermostaat bereikt en de thermostaat gaat dicht. Het klinkt als aan/uit. De temperatuur blijft stijgen totdat de radiator genoeg is afgekoeld waarna het process weer opnieuw begint. De temperatuur schommeling is vrij groot.

Dat is dus niet modulerend als ik het goed begrijp. Hoe kan ik de radiator thermostaat modulerend krijgen om de grote temperatuur schommelingen veel kleiner te krijgen ? Zal een Tado Slimme thermostaat ergens in de kamer daar voor kunnen zorgen ?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Een radiatorkraan van tado werkt net als een gewone thermostatische kraan.
    Deze heeft ruwweg 4 standen: open, dicht en 2 daar tussenin.
    Op zich is het ding simpel: te koud: open. Op temperatuur: dicht. Groter verschil verder open. En dat is het wel.
    Een tado kraan op zich heeft niet veel nut. Je hebt op zijn minst een bridge nodig om gebruik te kunnen maken van de tado app en om bijv een schema in te stellen.
    Het wordt pas leuk als je ook je verwarming (ketel, stadsverwarming,...) aan en uit kunt sturen met een slimme thermostaat of draadloze ontvanger.