Vloerverwarming aansturen met bedrade thermostaat op zoneklep van Honeywell; werkt niet.

Opties

Beste Tado'ers,

In de Woonkamer is recent vloerverwarming aangelegd met een zoneklep van Honeywell. Deze zoneklep is bedraad aangesloten op een thermostaat van Tado om de klep open/dicht te schakelen. En dus de vloerverwarming aan of uit te hebben. De woonkamer is in ons huis een volledig aparte ruimte van de woonkeuken, gescheiden door een hal.

In de keuken hangt ook een bedrade thermostaat (1ste/primaire) van Tado (die hangt er nu 2 jaar), deze is bedraad aangesloten op de cv-ketel. En stuurt ook alle overige ruimtes aan (badkamer en slaapkamers). Alle radiatoren hebben in het huis een slimme radiator knop van Tado, en dit werkt vanaf dag 1 top.

Dus:

2 bedrade thermostaten (1 aangesloten op CV die alles aanstuurt. En 1 aangesloten op de zoneklep van de voerverwarming, beide in aparte ruimte van het huis). Daarnaast 8 radiatoren met slimme radiotorknop van Tado.


Het probleem:

Als ik in de Tado app aangeef dat ruimte vloerverwarming (zo heb ik hem nu genoemd) naar 25 graden moet. Slaat de ketel niet aan en gaat de zoneklep niet open. Hij is aangesloten zoals ik in de community kan vinden (rood op com, blauw op no). Verander je de temperatuur (in de app) dan zie ik wel dat de thermostaat het signaal krijgt, omdat deze oplicht en dan 25 in het scherm komt. Echter er gebeurd verder niets.

  • de zoneklep van Honeywell blijft gesloten en ook de CV-ketel slaat niet aan.

Zet ik in de app bijvoorbeeld de slaapkamer op 25 graden, dan springt binnen 10 seconde de CV-ketel aan.

Hoe kan ik dit oplossen? Want ik heb heel veel threads op de community gelezen. Maar deze kan ik helaas niet vinden. Hopelijk heeft hier iemand de kennis en kunde... en daarvoor alvast dank!

mvgr, Leon.

Antwoorden

  • Het is opgelost,...

    Brithney van Tado heeft iets gewijzigd in de instellingen en het werkt perfect.

    Dus de oplossing is- geduld als je de vraag hebt gesteld aan de helpdesk.

    Succes voor de volgende met het probleem!