Aansluiten Tado V3+ en Bosch 35 ketel

Opties
zweetyhaai
september 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Beste forumleden


Daar heb je weer iemand die niet weet hoe die het moet aansluiten.

Configuratie:

Tado starter Kit V3+

Bosch 35 HRS Ketel

Vorige thermostaat Honeywell TH8100U


Vanavond de wizard gevolgd en de bridge en de thermostaat gekoppeld, vervolgens aangekomen in de wizard waar aan hij aangeeft dat ik in ieder geval niet de W en de R draden mag gebruiken. laten dat nu net de draden zijn die ik alleen had.

Nu verwacht ik dat ik de ketel op een andere manier zou moeten aansluiten, maar het lukt mij met de handleiding niet om hier chocola van te maken.

Ik heb enkele foto's gemaakt hoe het nu zit, en ik hoop op jullie kennis en kunde, zo niet het advies wat te doen.

Ik vraag mij af hoe ik de draden moet wisselen om hem aan te kunnen sluiten, of dat ik misschien wel een nieuwe kabel naar de thermostaat moet brengen omdat ik dan meer draden kan aansluiten vanuit het aansluitblokje. Ik hoor het graag.

Mijn dank zal zeer groot zijn, ik heb lang getwijfeld om tado aan te schaffen maar nu toch over de brug gekomen.

Aansluitblokje wat onder de CV hangt


Huidige grondplaat van de thermostaat

Reacties

  • Luca318
    Opties
    Hallo, ik heb ook een Bosch ketel en heb gewoon de 2 draden welke in de oude thermostaat zaten aangesloten op com en NO (normaly open) werkt bij mij feilloos. MvrGr, luc
  • Bedankt Luca318, klopt dat ze bij jou in de CV ook zitten in poort 2 en poort 4,

    Ik heb vanavond nogmaals de handleiding van de Bosch erbij gepakt, en daarop geven ze aan dat de 2 de - is en de 4 de plus.

    Ik ben benieuwd hoe het bij jou is aangesloten.


  • Andreplusplus
    Opties
    @Luca318 Jammer dat je zo'n ketel aan/uit aanstuurt. Het ding kan ook modulerend werken, veel efficiënter.