Lage batterijspanning - bedrade thermostaat

Opties

Goedemorgen,

De bedrade slimme thermostaat zonder batterijen geeft al een tijdje (continu) aan dat er sprake is van een lage batterijspanning. Wanneer ik op de knop van de thermostaat druk krijg ik enkel een lege batterij te zien en kan ik niet de temperatuur aflezen of instellen. Verder blijft de connectie wel in stand met de app en kan ik ook de temperatuur in de app succesvol wijzigen...

Iemand tips?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Er is geen bedrade thermostaat zonder batterijen.
    Maak het ding open en vervang de batterijen.
  • Tom91
    Opties
    Haha, als het niet al 3 jaar zonder batterijen en zonder melding had gewerkt zou ik dat ook zeggen? Ook op het kastje zelf werkte alles prima zonder batterijen. Maar dat is dus niet hoe het hoort als ik je goed begrijp?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Zonder batterijen gaat je slimme thermostaat niet werken. Dan zal deze helemaal niets doen.

    Weet je zeker dat het een TADO apparaat is?
  • Tom91
    Opties
    Het gaat om de slimme thermostaat hè? Niet de radiator knoppen. Het is inderdaad een Tado thermostaat.

    De thermostaat werkt nu ook deels zonder batterijen en krijgt dus voeding vanuit de cv ketel bedraad. Alleen voorheen werkte deze volledig zonder batterijen inclusief bediening op het apparaat. Nu krijg ik enkel nog een lege batterij te zien soms gevolgd door de temperatuur. In de app krijg ik gewoon netjes zonder onderbrekingen de temperatuur binnen.
  • Tom91
    Opties

    Dit zie ik nu dus als ik op de knop druk.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Voor zover ik weet krijgt de bedrade thermostaat altijd zijn voeding uit de batterijen en nooit vanuit de CV ketel


    Ik zou het apparaat van de wand halen, open maken en de batterijen vervangen.

    Ik weet dat er andere merken thermostaten zijn die wel de voeding uit de cv ketel halen, maar TADO niet. Die heeft batterijen nodig.
  • Andreplusplus
    Opties
    Haha, er is geen bedrade thermostaat zonder batterijen.
    Maak het ding open en vervang de batterijen.