Bedrade V3 naar draadloos?

Opties
Hallo,

Ik heb een bedrade V3 die ik thuis wou installeren maar de originele thermostaat is een draadloze die samen werkt met de Valiant Ecotec.

Kan ik bedrade V3 alsnog draadloos laten werken door bv met een ontvanger?
Of moet ik mij een draadloze set aanschaffen?

Mvg Michael

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ja dat kan een draadloze extensie kit erbij kopen
  • Andreplusplus
    Opties
    Of een draadjenaar de ketel. Is dat niet in je huis aanwezig?
  • De oorspronkelijke thermostaat werkt draadloos dus er is geen draadje die naar de ketel gaat
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De oorspronkelijke Tado oplossing voor draadloos ws de bovengenoemde "extensie kit", een apart apparaat wat je bij de ketel monteert en wat verbindt met het Tado draadloze netwerk. Daarbij werd dan gewoon een standaard thermostaat geleverd zoals ook bij bedraad gebruik. Dus die oplossing zou voor jou werken.

    Tegenwoordig verkopen ze die niet meer, maar wel de "draadloze ontvanger" die in feite hetzelfde doet. Alleen verkoopt men dan voor draadloos gebruik deze draadloze ontvanger in een set samen met een ander type thermostaat, waar het bedrade gedeelte niet in zit. Echter met een bedrade thermostaat werkt die ontvanger ook.

    Op de Tado website worden dingen altijd in pakketten aangeboden ("starterskit") maar bij allerlei shops kun je vaak ook wel de losse onderdelen kopen.