Tado gaat de laatste tijd steeds vanzelf verwarmen, enige schema = 13 graden jaarrond.

Opties

Ik heb geen schema's, wij gebruiken namelijk de verwarming alleen in de winter om de badkamer te ontwasemen. Dat is handmatig en maximaal 30 minuten.

Nu is het de laatste weken al een paar keer gebeurd dat de radiatoren opeens heel heet zijn.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Welke sturing heb je op je cv ketel, wat heb je op de radiator zitten, wat heb je ingesteld?
  • Dank voor het meedenken! Ik heb geen bijzondere sturing op de ketel, gewoon de Tado-thermostaat. Het gaat om ouderwetse radiatorpanelen zonder slimme knoppen. Ik heb niets ingesteld. Geen programma, geen open-raamdetectie, geen geolocatie. Alles staat helemaal uit en er is zelfs geen connectie met een Google-assistent. Erg raar.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je een combi-ketel voor verwarmen en warm water hebt dan kan het ook zijn dat de 3-weg klep defect is, zoals al gesuggereerd bij iemand anders die hetzelfde probleem had.

    Kan natuurlijk ook zijn dat het een bug bij Tado is (omdat kennelijk meer mensen dit probleem hebben). Maar hier gebeurt het in ieder geval niet.

  • Dank u wel voor de tip! Ik ga het laten nakijken.