Systeem werkt niet goed

Opties

Ik heb eind juli een set van 6 slimme radiatorkranen, bridge en bedrade thermostaat gekocht. Door gezondheidsproblemen heb ik deze eind augustus geïnstalleerd, maar ondervindt vooral problemen. Mijn leverancier TINK wil mij niet tegemoet komen.

Ik ben van mening dat de afstand van de bridge naar de drie uiterste knoppen te ver is, namelijk 15, 16 en 27 meter. de 15 en 16 meter reageren af en toe op invoer, maar de 27 helemaal niet.

15 en 16 zeggen te zijn verbonden, maar zelfs op opdracht knipperen volgt vaak niets en soms weer wel. Ik kan zo de winter niet in, omdat er veel te veel willekeur in zit en ik niet op het systeem kan vertrouwen. De verwarming kan zo maar koud blijven of juist te veel verwarmen. Van de 27 zei TINK eerst dat het zou liggen aan de radiatorkraan van de verwarming, maar het is echt de afstand.

Er is geen betere plek te maken voor de bridge. Dichter naar 16 en 27 wordt weer verder van 15. Ik heb dit al geprobeerd, maar dat lukt niet.

TINK wil/kan mij verder niet helpen. Inmiddels heb ik op het internet meer over dit probleem gelezen, wat mijn mening en bevindingen bevestigt. De afstand is gewoon te groot.

TINK wil de spullen niet terugnemen en zegt dat de termijn van 15 dagen retour is verstreken. Ze hebben echter geen werkend systeem kunnen aanbieden ook niet met hulp. Bovendien waren ook zij bekend met het probleem van de afstand. Willens en wetens hebben zij het toch aangeboden en wordt op hun website deze beperking niet aangeven.

Mijn zaakwaarnemer heeft mij geadviseerd om bij jullie als fabrikant aan te kloppen voor terugname van de spullen. Of als dit niet succesvol gaat er melding over te maken in de media, bijvoorbeeld bij Consumentenbond.

Graag zie ik van jullie een oproep tot retourzending, omdat ik inmiddels weet dat het met deze ene bridge in het systeem toch niet gaat lukken.

Marco van Groeningen

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    september 2023 aangepast
    Opties
    Dan zul je dit bij TADO moeten melden, niet hier. Dit is slechts een forum van medegebruikers. TADO leest deze informatie niet.

    Maar Tink is de verkoper, daar moet je zaken mee gaan regelen, niet met TADO
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad. Tado heeft op dit forum wel een keer aangegeven dat dit probleem niet gaat worden opgelost (in de huidige versie van de hardware) en dat je binnen 2 weken je spullen terug kunt sturen voor geld terug als je hier mee te maken hebt. Echter deze termijn is wettelijk niet geldig: na 6 weken moet dat ook nog gewoon kunnen, ze hebben immers iets geleverd wat niet aan redelijk te stellen verwachtingen voldoet, en dan moeten ze dat vervangen of repareren (gaan ze niet doen) of anders terugnemen. Je moet dan minstens terug krijgen wat er nog over is van de te verwachten levensduur. Die mag je bij dit soort spullen minimaal op 5 jaar stellen, dus na 6 weken krijg je nog 98% van je geld terug.

  • Ja Rob zo zit het. Ik heb ze tot gisteren de gelegenheid gegeven te reageren. Hebben ze niet gedaan. Nu ga ik mijn gelijk op ander wijzen halen.