Vloerverwarming opstart protocol

Opties
Hallo,

Ik moet de vloer verwarming opstarten en elke dag 5/7 graden om hoog, maar de Max bij Tado is 25 graden, ik kan nog een correctie dan van 9,9. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ze verwachten toch niet van je dat je je kamer tot boven de 35 graden opstookt? Of wel?

  • Andreplusplus
    Opties
    vvw opstarten doe je op de regelaar van de vvw. Die draai je langzaam op. Die temp is de watertemp in de vloer, niet die in de ruimte. Ik vind 5-7 graden/dag voor een nieuwe vloer wel fors. En ik neem aan dat je verteld is wat de max temp mag zijn (25-30 graden vloer in, kijk op de thermometer op de vloerverwarmingverdeler)
  • Mitchel
    Opties

    Max temp is 40/45 voor opstart protocol. (document gekregen van de installateurs).

    Klopt, ik draai elke dag de kraan van de vloerverwarming, maar als TADO zegt dat het woonkamer wel warm genoeg is komt er geen warme toevoer meer, vandaar mijn vraag.

  • Andreplusplus
    Opties
    Is het al 25 graden in de kamer dan?
    Desnoods verbinding je de twee draden van de thermostaat met elkaar, dan draait je CV maximaal (thermostaat is dan niet aangesloten)
  • Mitchel
    Opties

    29 graden :P Hmm goed punt, ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen 🤣

  • Andreplusplus
    Opties
    Haal de draden van de tado thermostaat. Verbind de twee uiteinden met elkaar 🙂
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Uhh bij OpenTherm????
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Meestal werkt dat wel omdat tegenwoordig de meeste ketels op 1 enkele thermostaat aansluiting zowel OpenTherm als aan/uit ondersteunen zonder configuratie.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    september 2023 aangepast
    Opties
    @Douwe ja, staat in de OT spec. Kortsluiten is max verwarmen.