Honeywell CM737 vervangen door Tado

Opties

Ik zou voor de start van het stookseizoen graag mijn Honeywell CM737 vervangen door een slimme thermostaat, liefst een Tado. Onze verwarming komt van stadsverwarming met een Cetetherm Micro STC in onze woning. Beide zouden Open Therm compatibel moeten zijn.

Om het toekomstige aansluiten al eens te bekijken heb ik de CM737 van de muur gehaald om de huidige bedrading eens te vergelijken, maar hier werd ik niet echt veel wijzer van... Slechts 2 draden aangesloten op de A & B poort van de thermostaat. Toch werkt deze volgens mij niet als aan-uit? Aangezien de temperatuur van de vloerverwarming via de thermostaat te regelen is. In bijlage een foto van de huidige situatie. Wellicht weet iemand van jullie wel hoe de Tado correct aan te sluiten met deze bedrading? Alvast bedankt!


Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Die thermostaat is modulerend via het open therm protocol. Dus compatibel met Tado.
    De witte en gele draad aansluiten op + en -.
    De Tado configureren volgens open therm protocol.
    Moet lukken.

Antwoorden

  • vkaam
    Opties

    Klinkt niet al te ingewikkeld, dat geeft me al wat meer zekerheid. Bedankt!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Slechts 2 draden aangesloten op de A & B poort van de thermostaat. Toch werkt deze volgens mij niet als aan-uit?"

    Ik begrijp die gevolgtrekking niet... OpenTherm heeft toch ook maar 2 draden?

    Het advies is om geen "handleiding voor professionele installateurs" te gebruiken als je dat niet bent, maar gewoon de site https://tado.com/start te gebruiken om je spullen te installeren. Dan krijg je precies de juiste aanwijzingen en wordt ondertussen meteen je systeem goed geconfigureerd.

  • vkaam
    Opties
    @Rob2 ik heb inderdaad zo goed als geen kennis over het aansluiten van thermostaten, laat staan de protocollen die gebruikt worden. Op de link die je stuurt kan je voor zover ik zie enkel nuttige informatie vinden als je al een Tado hebt en deze gaat installeren… Wat bij mij dus niet het geval is. Ik check liefst eerst of het kan werken voordat ik er een koop, zeker omdat ik geen standaard verwarmingsketel heb en dat dus niet in de lijst voor compatibiliteit terug te vinden is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dat gaat wel werken als het OpenTherm is. Dat is het probleem niet. Maar veel mensen gaan eerst de boel maar eens aansluiten, komen er dan achter dat het niet zomaar werkt, gaan dan op zoek naar een handleiding en vinden dan de "handleiding voor professionele installateurs", gaan daar mee aan de slag maar lezen niet secuur alles wat er (tussen de regels) staat, en komen dan hier uithuilen "want het werkt niet en hoe kan dat nou!!!".

    Vandaar de tip om die site te gebruiken want dan heb je dat probleem niet.

  • vkaam
    Opties
    En dat probeer ik dus juist te voorkomen ;) Bedankt voor de bevestiging nog!