Vloerverwarming met Tado regelen.

Opties
Ik heb op de eerste en tweede verdieping vloerverwarming met cv ketel. Elke verdieping heeft een eigen verdeler. Ik wil elke verdieping met draadloze Tado temperatuur regelen! Is het mogelijk met één tado temp.regelaar of met twee regelaars? Is het mogelijk om de draadloze tado motortjes als open/dicht regelaar te gebruiken. Wat heb ik daarvoor nodig? Alvast bedankt.

Beste Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Wat je wil is mogelijk, maar niet helemaal hoe je denkt.
    Je hebt iets nodig om de warmtebron in en uit te schakelen. Thermostaat of draadloze ontvanger aan een CV ketel, of aan de (stads)verwarming hoofdklep.
    Dan iets om de temperatuur te registreren overal waar je de temp wilt regelen.
    Ik neem aan dat je een hele verdieping 1 temperatuur wilt geven. Dan heb je twee draadloze temp sensoren nodig. Op 1 verdieping kan de thermostaat hier voor dienen.
    Voor elke verdeler moet je een klep (laten) plaatsen, die je kunt besturen met een bedrade thermostaat.
    De thermostaatkranen die al op de verdelers zitten moet je laten zitten!!
    In theorie kun je ipv klep en thermostaat ook een tado radiatorknop gebruikken. Maar dit forum staat vol met berichten waarom dat geen goed idee is.

    Dus
    Bedraad aansturen warmtebron
    Nodig:
    - thermostaat, bedraad naar warmtebron
    - temp sensor voor de andere verdieping
    - 2 kleppen
    - 2 bedrade thermostaten
    - bridge

    Draadloos aansturen
    Nodig:
    -Draadloze ontvanger (bij de warmtebron aansluiten)
    -2 draadloze.temp sensors, op elke verdieping 1
    -2 kleppen
    -2 bedrade thermostaten
    -bridge

    Wil je ruimtes op een verdieping afzonderlijk regelen, komt er meer bij kijken. Dan moet je afzonderlijke groepen kunnen aansturen, en die groepen moeten met de betreffende kamers overeenkomen.
  • masterdam
    masterdam
    Antwoord ✓
    Opties
    Te eerste bedankt voor je nuttige informatie. Dus als ik het goed begrijp:
    de draadloze temp. sensor neemt de temperatuur waar en schakelt de ketel bij. Maar geeft hij ook gelijktijdig een seintje naar de bedrade thermostaat om de kleppen open te sturen.
    Weet u ook welke type draadloze temp. sensor en bedrade thermostaat ik nodig heb?
    Alvast bedankt! Gr

Antwoorden