Slimme thermostaat werkt niet meer na vervangen van batterijen

Opties

We hebben vandaag onze batterijen vervangen omdat de thermostaat lage batterij aangaf.

De juiste AAA Alkaline batterijen geplaatst, geen reactie, geen display, geen verbinding.

Ondertussen 3 verschillende merken AAA batterijen geprobeerd, zonder succes.

Ook knop indrukken om te resetten geeft geen reactie.

Thermostaat is nog geen 3 jaar oud.

Iemand een idee wat nog kan helpen ?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Batterijen juist geplaatst?.

    Gemeten of de batterijen niet leeg zijn die geplaatst zijn?
  • Kirsie78
    Opties
    Ik had het probleem ook, aaa batterijen van jumbo (die fele goudgele gekleurde) doen het goed. Bij mij werkt het nu weer.
    Ging de mist in met de aaa batterijen van Philip. Die deden het niet.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er zijn twee dingen waar je ook op moet letten:

    • zitten de batterijen er wel in de goede richting in? de contacten suggereren dat ze andersom moeten, let alleen op de afbeeldingen en + indicatie in het plastic!
    • zijn de contacten wel goed schoon? er worden af-fabriek Duracell batterijen geleverd en dat zijn de slechtste alkaline batterijen op de markt, die dingen gaan gegarandeerd lekken als ze leeg zijn! maak het batterijen compartiment en de contacten goed schoon met een wattenstaafje met iets zuurs (azijn, citroensap) voor je er nieuwe batterijen in zet, daarna goed droog maken en evt de contacten schoonkrabben met een vijltje ofzo.

    Ik denk dat in veel gevallen als mensen "eerst batterij 1 geprobeerd hebben en daarna batterij 2 en toen werkte het" ze de batterijen er eerst verkeerd in hadden of de contacten vuil waren, en die toevallig weer schoon waren door het in- en uit wringen van de batterijen.