meerdere thermostaatknoppen toewijzen aan 1 ruimte.

Opties

Goedenavond,

De vloerverwarming is gelegd en werkt. Op de verdeler heb ik 7 thermostaatknoppen gemonteerd. Ik zie deze ook allemaal in de app.

Nu wil ik 6 van deze knoppen toewijzen aan 1 ruimte. Lukt allemaal; toegewezen aan 'Woonkamer'. Nu moet ook het meettoestel aan gepast worden, echter bij mij staat het id nummer van de thermostatische knop. Hoe pas ik dit aan naar het id nummer van de bedrade thermostaat?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet alle knoppen toevoegen aan de ruimte waar de slimme thermostaat hangt. Niet voor iedere knop een nieuwe ruimte opgeven en daar dan "Woonkamer" in typen, maar echt de bestaande ruimte Woonkamer kiezen.

    Gooi eerst al die knoppen maar weer weg anders is het te onduidelijk omdat je 7 "Woonkamers" hebt.

  • Andreplusplus
    Opties
    Ga naar instellingen, kamers en apparaten, kies woonkamer, klik op Meettoestel en kies het gewenste apparaat uit de lijst.
  • hermank
    Opties

    Goedenavond,

    Ik heb nu alle knoppen van Woonkamer verwijderd. Woonkamer heeft nu alleen de bedrade thermostaat.

    Bij het opnieuw aanmelden moet ik een ruimte ingeven. Of moet ik in de bestaande Woonkamer een nieuwe knop aan melden.


    mvg


    Herman

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zeg ik toch: je moet de bestaande ruimte Woonkamer kiezen, NIET een nieuwe ruimte maken!

    Al noem je die ook Woonkamer, dan nog is het een ANDERE ruimte en gaat het niet werken.

  • hermank
    Opties

    @

    Ik heb het voor elkaar. Ik zag niet dat je uit dat rijtje een ruimte kon kiezen.

    Rob2 bedankt voor uitleg.

  • fjg85
    Opties

    Dag @hermank , Bevalt deze opstelling? Is het niet zo dat de ketel onnodig gaat opwarmen omdat de vloerverwarming natuurlijk wat trager reageert dan een aantal radiatoren?

  • hermank
    Opties

    Sorry ik zie de vraag nu pas. Ik kan hier nog niets over zeggen. de vvw werkt nog niet (de kurk vloer is nog niet gelegd. Dit gaat komen de week gebeuren. Daarna moet de vloer langzaam opgewarmd worden, en dan kan de vvw normaal gaan draaien. Over een maand moet ik meer weten. Ik hou je op de hoogte.