Verwarming warm ondanks tado staat uit

Opties
Vandaag een radiator aangesloten met een tado thermostaatknop. De knop staat op 15 graden maar toch verwarmt de radiator. Ik heb hen nu helemaal uitgezet maar hij blijft verwarmen. Thermostaatknop zit rechtstreeks op de radiator zonder verloopstukje. Inverter bij de radiator gekocht.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan moet je flink aan het foutzoeken! Niet alleen wijst dat op problemen met de montage van de knop, maar ook met de configuratie van het systeem als geheel (de ketel zou helemaal niet aan moeten zijn bij dit soort buitentemperaturen...)

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    oktober 2023 aangepast
    Opties
    Of je 3 weg klep in de ketel lekt door.
  • Ik heb stadsverwarming. Dus geen ketel. Ik heb inmiddels de Tado al gereset maar de radiator blijft warm.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Controleer de montage van de knop, of deze helemaal af sluit als deze helemaal dicht gestuurd is.
  • Hoe controleer ik dat Douwe?
  • Andreplusplus
    Opties
    https://support.tado.com/nl/articles/3453071-hoe-kan-ik-de-kalibratie-van-de-slimme-radiatorknop-resetten-zodat-ik-het-apparaat-op-een-andere-radiator-kan-monteren
  • Ik heb de tado nu 2x gekalibreerd. De verwarming blijft stoken ook al staat de knop op uit. Kan het zijn dat de inserter verkeerd gemonteerd is. Volgens mij is het een kwestie van erin draaien. De stand maakt niet uit. Of werkt de inserter niet met tado. ECA staat niet in de lijst met ondersteunde apparaten maar het is wel een moderne radiator met onderaansluiting van beide leidingen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je probeert kennelijk het spelletje "hoe geef ik zo weinig mogelijk informatie per keer" te spelen. Dat gaat niet werken, als je resultaten wilt.

  • Beste Rob ik geef de informatie die ik denk is relevant. Ik ben hier niet om spelletjes te spelen. Je kan me toch gewoon vragen wat je wilt weten. Ik ben geen expert op dit gebied. Dan hoefde ik deze vraag namelijk helemaal niet te stellen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Als de Tado knop dicht gestuurd word, komt het pinnetje naar buiten. Dit zal er voor moeten zorgen dat de kraan dicht gedrukt wordt. Check of dat gebeurt.
  • Het pinnetje komt wel iets naar buiten (2mm) maar volgens mij te weinig om de kraan helemaal dicht te drukken. Is het normaal dat dit indrukken van de pin zwaar gaat? Het lijkt me nogal een kracht voor de tado om te gebruiken.
  • Ik heb inmiddels de tado knop vervangen voor een normale handknop M30 geloof ik. Wanneer ik die helemaal dichtdraai wordt de radiator nog steeds warm. Kan het zijn dat ik in mijn amateurisme de radiator verkeerd heb aangesloten? Het is een ECA T8.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Of de kraan is lek / lekt door. Dan deze vervangen
  • Met kraan bedoel je de invert?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Wat is een invert? Je hebt een kraan aan je radiator en daar zit een bedieningsknop aan vastgemaakt, een soort handvat.
  • Sorry ik bedoelde de insert. Het gedeelte dat je in de radiator plaatst waar het beweegbare stiftje in zit. Waar dan weer de draaiknop op komt. Ik ben inmiddels in afwachting van een nieuwe insert. Mogelijk dat die het probleem veroorzaakte.