Verwarming slaat aan zonder warmtevraag / Heating turns on without a heat demand.

Opties

Ik heb 2 problemen met mijn Tado systeem. Misschien houden ze verband, misschien niet.

1) Ik hoor dat mijn CV ketel regelmatig aanslaat. Dit ondanks het feit dat tado geen warmtevraag heeft. Als ik naar de App ga om te kijken of er gestookt is geeft hij ook 0 uren aan aan verwarming. Ik heb ter controlle op een radiator de knop verwijdert en die radiator wordt toch echt warm.

2) Als ik kijk bij het werkelijk gebruik in Care & Protect over de afgelopen maandan dan komt dat overeen met wat er gebruikt zou mogen worden. En ook met wat mijn leverancier aangeeft dat ik gebruik. Als ik naar Energy IQ ga geeft hij echter aan dat ik sinds 2 maanden 22000% meer verbruik dan in de maand hiervoor.

Wat gaat er mis? Het systeem heeft al een aantal jaar goed gewerkt en er zijn geen wijzigingen geweest. (english below)

I have 2 issues with my Tado system. They might be related, or they might not.

  1. I hear that my central heating boiler frequently turns on, despite Tado not having any heating demand. When I check the app to see if heating is active, it also shows 0 hours of heating. Just to confirm, I removed the knob from one of the radiators, and that radiator still gets warm.
  2. When I look at the actual usage in Care & Protect over the past few months, it matches what should be used and what my provider indicates I use. However, when I go to Energy IQ, it states that I've had a 22000% increase in usage compared to the previous month for the last 2 months.

What could be going wrong? The system has been working well for several years, and there have been no changes.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    NL forum, mag in het NL.
    Slaat de ketel aan ivm warm tapwater vraag?
    Als radiator warm wordt kan het te maken hebben met lekke driewegklep in de ketel.
    Met 2) heb ik geen ervaring. Die statistieken zijn wat mij betreft zinloos zonder koppeling met je gasmeter.