Tado aansluiten op Intergas Kombi HRE 28/24 A + zoneklep

Opties

Goedemorgen,

Graag wil ik in ons huis overstappen van de standaard draaithermostaat naar een Tado thermostaat + radiatorknoppen.

Op dit moment heb ik het volgende:

  • Intergas Kombi HRE 28/24 A
  • Honeywell VC4013 (2-weg zoneklep)
  • Honeywell Round (T40) - Woonkamer
  • Honeywell Round (T40) - Overloop eerste verdieping

De themorstaat in de woonkamer regelt vloerverwarming beneden en in de badkamer.

De thermostaat op de overloop regelt radiatoren op de eerste en tweede verdieping.

De zoneklep wordt geschakeld vanuit de CV-ketel en is de klep voor de vloerverwarming.

Voor mij is het nog niet helemaal duidelijk hoe dit met de klep gaat werken, blijft die gewoon gestuurd vanuit de CV of moet deze via Tado gestuurd gaan worden?

En kan ik deze setup blijven gebruiken als ik een Tado Starterset + bedraade themostaat aanschaf?

In de toekomst wil ik de radiotorknoppen nog vervangen voor thermostatische radiatorkranen zodat ik deze uiteindelijk ook via Tado kan regelen.

Groet, Paul

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het Tado systeem is (volgens mij) officieel niet compatible met een dergelijk systeem. Je kunt het wel zo knutselen dat het werkt maar dan zonder modulatie.

    Maar om dat zeker te weten moet je het aan Tado vragen via de chat, niet hier aan medegebruikers.