Probleem met tado V3 Starterskit - Radiatorknop lijkt in omgekeerde werking

Opties

Ik heb onlangs de tado V3 Starterskit aangeschaft en heb alles correct aangesloten zonder enige foutmeldingen te ontvangen. Echter, wanneer ik probeer de radiatorknop in te stellen op een bepaalde temperatuur, lijkt deze de ingestelde temperatuur te overschrijden. Het lijkt erop alsof de knop in plaats van dicht te gaan, juist opengaat, alsof hij de instellingen omgekeerd begrijpt. Ik heb grondig gezocht naar een oplossing, maar kon geen duidelijke oorzaak vinden voor dit probleem.

Ik vraag me af of iemand van jullie dit eerder heeft meegemaakt of bekend is met dit specifieke probleem en mogelijk een oplossing heeft. Ik waardeer jullie hulp en inzichten bij het identificeren van de oorzaak en het vinden van een passende oplossing.

Dank jullie wel!

Antwoorden

  • ny46
    Opties

    Even ter verduidelijking, dit is mijn huidige opstelling:

    • 1 radiator/radiatorknop in de slaapkamer
    • 1 radiator/radiatorknop in de kleding/logeerkamer
    • 1 radiator/radiatorknop in de badkamer
    • 1 radiator/radiatorknop in het kantoor
    • De thermostaat bevindt zich in de woonkamer
    • In de woonkamer zijn oude radiatorknoppen aanwezig die nog vervangen moeten worden zodat ik er tado's op kan installeren.


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    WAAR gaat de temperatuur te hoog?

    In die slaapkamers waar je de knoppen gemonteerd hebt, of in de woonkamer.

    Is het de woonkamer: dat klopt. Je zult dit probleem hebben tot je daar ook Tado knoppen gemonteerd hebt.

  • Andreplusplus
    Opties
    Er zal een kleine overschrijding mogelijk zijn. Dat is een eigenschap van de PID-regeling die er in zit.
    Als het veel is, en de radiator blijft maar heet, dan zit de knop er niet goed op of is niet goed gecalibreerd.
    Verder wordt het water alleen maar warm als de thermostaat (evt op commando van knoppen) de CV ketel inschakelt. Bijv ondat de woonkamer niet op temp is, maar de traditionele knoppen zitten dicht, bijv.
  • ny46
    Opties

    Het is opgelost, blijkbaar had ik de pin van de adapter er verkeerd om ingedaan. bedankt voor de snelle reactie.