Gasten nemen tado app over

Opties

Ik verhuur mijn huis wel eens en sinds kort heb ik Tado radiatorknoppen.

Gelijk de eerste keer hebben mijn gasten zelf een app gesinstalleerd en kan ik alle thermostaatknoppen niet meer bedienen vanuit de Tado app.

Wat kan ik doen om te voorkomen dat gasten de Tado knoppen en app ontkoppelen?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Lijkt mij dat dit niet moet kunnen, je kunt geen 2e account op een emailadres aanmaken. En je bridge is al gekoppeld aan een account. Hebben ze je Bridge gereset en een nieuwe configuratie aangemaakt?
  • Cynthiaz
    Opties
    Ik denk dat ze alles reset hebben en een account hebben gemaakt. Geen idee hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Maar al mijn Tado apparaten waren weg (op een na in een ruimte die afgesloten was)
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Zijn flink aan het hacken geweest dan.

    Had je de stickers met de serie nummers wel verwijderd van de apparatuur en in het plakboek geplakt?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is een probleem van Tado. Het is niet geschikt voor situaties waarin mensen de app moeten kunnen gebruiken maar die mensen niet te vertrouwen zijn.

    Er is al vaker gevraagd om een systeem waarbij je "gasten" kunt uitnodigen om alleen het systeem te bedienen maar er geen beheerder van te worden. Is niets mee gedaan door Tado, het kan nog steeeds niet. Iedereen die je uitnodigt als gebruiker van de app is meteen volledige beheerder en kan alles verzieken.

    Eigenlijk is Tado niet geschikt voor jouw huis.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Maar dan nog moet je mensen zelf uitnodigen. Zonder uitnodiging mag het niet mogelijk zijn
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja de 1e vraag is inderdaad: heb je een uitnodiging naar hen gestuurd of hebben ze dit uitsluitend gedaan met de info op de bridge en knoppen. Die stickers zou je inderdaad kunnen verwijderen maar als je ze de app laat gebruiken tijdens hun huurperiode helpt dat niets.

  • Cynthiaz
    Opties
    Ik had geen toegang gegeven tot mijn Tado app en geen uitnodigingen gestuurd. Ik denk dat ze de bridge hebben gefotografeerd en alle knoppen van de radiatoren gehaald en gefotografeerd. Iets anders kan ik niet bedenken.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Maar dan nog zou Tado moeten kunnen verhinderen dat een bridge voor een 2e keer gekoppeld wordt aan een account.

    Bijvoorbeeld bij een omvormer voor zonnepanelen is dat wel geblokkeerd