Bedrade thermostaat bediening

Opties
Goedemiddag,

Na wat installatie werk heb ik alles zo goed als up en running. Alleen zit ik met een vraag.
Wij hebben een slimme thermostaat (bedraad) van tado met daarbij horende radiatorknoppen. Ik heb iedere radiatorknop toegevoegd in de App (en verschillende ruimtes) maar als ik via de thermostaat die ophangt aangeeft om te verwarmen op bv 21graden wordt dit niet naar de radiatorknoppen gestuurd en moet ik iedere radiatorknop afzonderlijk naar het gewenste temperatuur brengen. Dus is mijn vraag, is er een mogelijkheid dat de thermostaat ook de radiatorknoppen laat weten om te verwarmen?

Bedankt!

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    oktober 2023 aangepast
    Opties
    Je moet de slimme thermostaat als zone regelaar instellen bij je ruimtes in de app. Staat nu waarschijnlijk op geen
  • Marco187
    Marco187
    oktober 2023 aangepast
    Opties
    Nee dat is het juist, de zoneregelaar staat bij iedere radiatorknop, op de slimme thermostaat.
    Wij hebben een Vaillant ecotec plus cv ketel (België) zonder openTherm, vr33, bord. De cv ketel werkte dus enkel aan en uit.
    Ik heb het aangesloten zoals de tado App heeft laten zien (oude thermostaat verwijderen en nieuwe aansluiten)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je schrijft "en verschillende ruimtes", en zitten die knoppen ook inderdaad in verschillende ruimtes? of zittenz e allemaal in de woonkamer?

    Als ze ook echt in verschillende ruimtes zitten dan klopt het wat je daar schrijft! Zo werkt het Tado systeem nou eenmaal. Als je de temperatuur van de thermostaat instelt geldt dat alleen voor de ruimte waar die hangt. De andere ruimtes blijven op de temperatuur die DAAR voor ingesteld is, handmatig of volgens het schema.

    Er is dus niet een mogelijkheid om de temperatuur in het hele huis in een keer te veranderen.

    Zitten de in werkelijkheid in dezelfde ruimte dan moet je dat ook zo configureren in de app, dan werkt het goed.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    oktober 2023 aangepast
    Opties
    Via de thermostaat verhoog je alleen de temperatuur van de ruimte die aan de thermostaat is toegewezen. De overige ruimtes moet je inderdaad per ruimte instellen. Dat is normaal gedrag en heet zoneregeling.

    Of je moet 1 grote zone van je huis maken , maar dan heeft Tado niet zoveel voordelen
  • Andreplusplus
    Opties
    @Douwe De zoveelste verwarrende reactie van jou...
    @Marco187 een kamer in huis met tado spullen moet een ruimte zijn in de app.
    Installeer eerst bridge, dan thermostaat (als je draadloze ontvanger hebt dan die eerst) Koppel de tado spullen aan de ruimte die overeenkomt met de kamer. let op dat je de kamer kiest uit de lijst kamers of maak een nieuwe aan) Maar als je kamer1 al hebt en je typt nog een keer kamer1 dan heb je twee verschillende ruimtes met dezelfde naam.
    In elke ruimte is de thermostaat de zonecontroller en elke ruimte heeft een meettoestel ingesteld. Kijk of dat klopt en het juiste apparaat is.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Misschien wel verwarrend voor jou @Andreplusplus, maar zo werkt het nou eenmaal wel
  • Andreplusplus
    Opties
    "zone" in het tado spraakgebruik is de hele woning. Er is maar 1 zone en maar 1 zonecontroller.
    Meerdere zones heb je alleen als je een ketel hebt met meerdere circuits of een installatie met kleppen om zones afzonderlijk te sluiten. Dat laatste werkt niet (zonder meer) met tado.