Installatie Vitodens 100-w B1KC

Opties

Dag allen,

We zouden binnenkort de tado thermostaat aankomen.

Graag zou ik deze monteren op de vitodens 100-w B1KC. Momenteel is er een bedrade thermostaat aanwezig maar deze locatie zal verdwijnen in de woonkamer.

Wat is de gemakkelijkste manier om dit te doen? Zou ik een bedrade thermostaat in de garage toevoegen en dan verder radiatorknoppen hangen. nu vroeg ik me af of de bedrade in de garage of een draadloze set in de woonkamer de boeiendste optie is.

Hartelijk bedankt!

Reacties

  • Kan iemand me even aansturen?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    In de Garage, dan meet deze ook de temperatuur in de garage. Ik weet niet of dat de bedoeling is?
  • frenzy
    Opties

    Daarvoor heb je de Draadloze Slimme Thermostaat (met extensiekit).

    De extensiekit hangt naast de ketel, stuurt de ketel aan, maar is geen thermostaat. De internetbridge hangt aan je modem. De Slimme thermostaat kun je overal in de woonkamer zetten / hangen / leggen (waar de minste koudeval of tocht is).

    Radiatorknoppen zijn niet nodig, tenzij je dat graag wilt.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Er bestaat geen draadloze slimme thermostaat, wel.een draadloze slimme temperatuur sensor, die je kunt combineren met een draadloze extensie kit

    Er bestaat wel een bedrade slimme thermostaat
  • Andreplusplus
    Opties
    @Douwe, Douwe, Douwe... In de screenshot van de site van tado die @frenzy plaatste staat letterlijk 'draadloze slimme thermostaat'. Tado noemt dat ding zo, ook al zit het misschien technisch iets genuanceerder.
    En extentiekit is niet hetzelfde als een draadloze ontvanger. De extensiekit kun je nieuw niet meer kopen. Zie
    https://shop.tado.com/nl-bx/collections/all
    Als je pretendeert er verstand van te hebben, doe dan geen stellige maar foutieve beweringen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    De draadloze ontvanger is een nieuwe versie van de draadloze extensie kit.

    https://shop.tado.com/nl-bx/products/wireless-receiver?kw=&cpn=17533883917&gclid=CjwKCAjwkY2qBhBDEiwAoQXK5S4SlycYpSpXsIOZdhnQe3KggvwIiH1UIeUeOAKLRWmGcUk9Sb1noxoCu_oQAvD_BwE


    Als je elke keer wat hebt te zeiken over mijn posts Andreplusplus,
    Hou dan je bek en sodemieter op van dit forum.
    Ga iemand anders lastig vallen met je betweterige opmerkingen. Je lijkt wel een gefrustreerde schoolmeester.