Meerdere thermostaten en warmtepomp (Warmtepomp connector?)

Opties

Hoi Allemaal, Ik gebruik momenteel 4 Tado thermostaten voor mijn vloerverwarming. Beneden 1 zone met een een Honeywell klep, en boven 3 zones met een Tado thermostaatknoppen op de verdeler. Dat is tegen Tado's advies in, maar dit werkt echt prima. Ik heb een heel simpel DIT kastje om met een paar relais de ketel aan te sturen in een aan/uit regeling.

Nu wil ik om te beginnen de ketel vervangen (de huidige is +20 jaar) en ik denk dat ik direct, of op zeer korte termijn een hybride warmtepomp wil aanschaffen. Ik kijk daarvoor momenteel vooral naar de hybridepompen van Quatt. All electric past momenteel gewoon niet in het budget.

Dit roept een paar vragen op.

1) Kan ik de ipv aan/uit regeling ook meerder thermostaten via OpenThem aansluiten? Bijvoorbeeld via een Tado draadloze ontvanger of een extensie kit?

2) Kunnen de Tado Thermostaten via de nieuwe warmtepomp connector de Warmtepomp aansturen direct aansturen, of bestaat deze warmtepomp connector naast de OpenThem/aan-uit-regeling vanuit de thermostaten?

3) Werkt de warmtepomp connector überhaupt met hybride warmtepompen, of is dit vooral voor full electric systemen?

4) Heeft iemand ervaring met de warmtepomp connector en de hybride warmtepompen van Quatt?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit soort vragen kun je denk ik beter aan Tado stellen. Die warmtepomp connector is net pas uit en ik geloof niet dat ik al iemand hier op het forum gezien heb die hem heeft.

  • Andreplusplus
    Opties
    Zoek op Qatt in dit forum. Zijn wel wat vragen en antwoorden over gesteld.
  • Dat snap ik, maar in mijn ervaring roept de helpdesk van tado liever dat iets niet kan, dan dat ze iets proberen te ondersteunen dat ook maar iets afwijkt van een standaard situatie.

    Thanks, inmiddels allemaal doorgelezen, maar hier eigenlijk alleen maar uit kunnen halen dat er een probleem was zonder al te veel details over wat die problemen dan waren. Ook lees ik dat er een oplossing zou zijn, maar ik lees verder nergens enige bevestiging dat dit ook echt zo is.

    Ik zal de vragen nog eens aan Tado zelf stellen, maar ik had eigenlijk gehoopt hier wat meer antwoorden te krijgen 🙂

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Hoi,
    Quatt werkt alleen modulerend als open therm, niet aan/ uit. Een warmtepompconnector heb je niet nodig, daarvoor zorgt de CIC van Quatt.
    Je zou in de richting moeten denken van Tado opstelling 3 voor combinatie vloerverwarming en radiatoren ( maar dan met meer vloerverwarming) met een draadloze Tado ontvanger bij de CIC.
    Het lijkt me dat daar uit te komen is.