Ik pair een slimme radiatorkraan en mijn ketel slaagt niet meer aan

Opties

Heb al even een slimme radiatorkraan geïnstalleerd en verwarming werkte perfect. Ik pair die vandaag en plotseling slaagt mijn verwarmingsketel niet meer aan.

heb de kraan terug verwijders uit de app en nog steeds geen actie.

heb ook de thermostaat eruit gegooid en er terug in gezet en nog steeds niets ….


help

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hoe is de aansturing van je ketel geregeld? Via een slimme Tado thermostaat?

    Wat bedoel je met " ik heb de thermostaat er uit gegooid"? Welke thermostaat? Waar heb je deze uit gegooid, uit het raam?
  • sparrow
    Opties

    Ja via een slimme tado thermostaat… werkte all perfect , ook na aansluiting radiatorknop tot ik deze in de app zette en er werkt niets meer .

    en idd haha heb alles uit de app gegooid, de thermostaat er terug in gezet en nog steeds niets …

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    oktober 2023 aangepast
    Opties
    Ik weet natuurlijk niet hoe en wat je allemaal ingesteld hebt. Maar in de ruimte waar de knop in zit, moet je de thermostaat als zoneregelaar instellen. Omdat je die verwijderd hebt, denk ik dat deze nu op "geen" staat.

    Nogmaals: iets meer informatie geven was wel handiger geweest. En lukraak dingen uit de app gooien is meestal niet handig.
  • sparrow
    Opties

    Sorry dat de info niet voll was en bedankt voor de reactie maar dit is nu niet iets wat ik elke week meemaak. En nu geen verwarming hebben is stress hihi …

    ik zal eens proberen dit doen… maar dit heb ik eerste keer ook niet gedaan en toen werkte het allemaal.

    heb gewoon alles proberen te resetten door het uit de app te verwijderen en er terug in te zetten maar de ketel slaagt nog niet aan.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee, maar de eerste keer was er geen slimme radiator knop, waardoor de thermostaat het enige tado apparaat was. Nu zijn er twee apparaten.

    Weet je zeker dat je ketel niet aan gaat? Kan het zo zijn dat deze wel gestart wordt, maar dat er een (radiator) kraan dicht staat?
  • sparrow
    Opties

    Denk het wel ja …

    en heb in de app nu alleen de tado thermostaat staan … voor de rest niets veranderd buiten de kraan uit de app gehaald.

    En hoor de ketel niet aanslaan iig

    de thermostaat reageert wel en die hoor ik klikken

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de thermostaat hoort klikken heb je waarschijnlijk de configuratie verprutst.

    Ga naar https://tado.com/start en configureer de boel opnieuw.

  • sparrow
    Opties

    Probeer ik dank u ….

  • sparrow
    Opties

    Weet alleen niet hoe ik verder moet hoe configureer ik ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Begin eens met te lezen wat ik daar schreef.

  • Andreplusplus
    Opties
    tado.com/start zoals @Rob2 schreef.
    Kies "Ik ben een gebruiker" , daarna aanmelden met je account en de stappen nauwkeurig volgen.