De verwarming blijft uit

Opties
Beste tado's,

Ik heb gisteren een V3+ draadloze starter kit geïnstalleerd op mijn ketel, een AWB ThermoElegance 4(A/2). De app geeft installatie instructies voor ThermoElegance Advanced waar 4A onder valt (lijkt dus juist). Ik heb warm water, maar ik krijg de verwarming niet aan via de wireless receiver, dit terwijl de warmtevraag er wel is. Voorheen had ik een bedrade thermostaat van Honeywell, door de verbouwing aan de keuken is de draad gebroken, vandaar de overgang naar Wireless. Ik kon de CV toen wel gewoon aankrijgen wanneer ik de thermostaat boven de draadbreuk toevoegde.

Wat heb ik gedaan:

Ik heb de internet bridge, temperatuur sensor (thermostaat) en receiver geïnstalleerd zoals voorgesteld op de app. De apparaten zijn met elkaar verbonden en communiceren correct. Ik heb mijn CV geopend en de "digital" instructies gevolgd waarbij ik enkel de -/+ bus draden moest koppelen van de CV naar receiver. Ik vond geen connector verbonden aan de X32 opening op het moederbord, ik kon dus ook geen VR33 OpenTherm translation module vinden of "hot water storage plug" omzetten. De instructies gaven verder aan de controller/timer te verwijderen om problemen te voorkomen en deze heb ik dus ontkoppeld. Ik heb alle configuratie stappen van de thermostaat doorlopen en "hot water control", "EK" en het juiste config menu id (D07) zijn aangevinkt.

Ik heb uiteraard al gekeken naar soortgelijke problemen op het forum. Ik heb net als andere gebruikers mijn apparaten opnieuw toegevoegd aan de app en nagekeken of mijn thermostaat een zonecontroller toegewezen heeft gekregen (de receiver). Het gekke is, alles lijkt goed te werken. Ik geef op mijn app aan te willen verwarmen, de thermostaat geeft de nieuwe temperatuur aan en de receiver laat een warmte verzoek zien aan de ketel (knipperend ledje). Ik heb de controller (display) van de cv ketel weer actief gemaakt en als ik op de app het temperatuur van mijn water verhoog of verlaagt veranderd de ketel automatisch de temperatuur. Er is dus wel een connectie.

De verwarming blijft helaas uit. Ik doe graag een verzoek op jullie kennis en kunde, mogelijk zie ik iets heel logisch over het hoofd, ik heb domweg de instructies op de letter gevolgd en heb verder weinig kennis van CV-ketels. Voor mijn aanschaf heb ik uiteraard gecheckt of mijn ketel geschikt was voor tado en dat bleek het geval, de app geeft dit ook aan.

Bij voorbaat dank! :)

Reacties

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    oktober 2023 aangepast
    Opties
    ketel uit en aan gezet? Dat is het enige wat ik nog kan bedenken.
  • Ralph1997
    Opties

    Goedemorgen, Heb precies hetzelfde probleem. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Met dit soort problemen kun je het beste naar de servicedesk gaan (chat op de webpagina van tado.com)

    Zij kunnen meekijken met wat je configureert enzo.