w.Intercom = i;Bij wisseling ketel moet ik dan ook nog iets met de slimme tado thermostaat?? — tado° Community

Bij wisseling ketel moet ik dan ook nog iets met de slimme tado thermostaat??

Hebben een nieuwe ketel NEFIT HRC24cw3 en wilde, net als de oude ketel, deze aansluiten op de slimme tado thermostaat.

Warm water uitzetten via de app blijft warm water uit de kraan geven en ook temperatuur hoger of lager zetten, geeft geen verschil in temperatuur.

Heb ook de slimme thermostaat een reset gegeven, maar ook dat levert geen resultaat op.

Ben een leek op technisch gebied.

Mijn vraag is nu "wat kan ik nog meer doen om de tado te laten werken met de nieuwe ketel?"

Beste Antwoord

• Arie
    Antwoord ✓

Met dank aan de reacties kan ik melden dat het probleem opgelost is

DANK DANK DANK

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

De juiste ketel configureren. Ik weet niet welke ketel je eerst had, maar die praat vast een andere taal met tado.

Het makkelijkste voor een “leek” is alles uit de app verwijderen, behalve de bridge en opnieuw de thermostaat toevoegen, gevolgd door de knoppen etc. Eventueel via www.tado.com/start.

Of je haalt alleen de thermostaat eruit en voegt die opnieuw toe (hierdoor kun je de juiste ketel kiezen). Maar daarna moet je alle kamers nalopen of die nog steeds de thermostaat als zonecontroller hebben ingesteld staan.

Ik neem even aan dat de aansluiting op de ketel (door de installateur?) juist is gedaan: ik kan dat niet voor je nagaan, omdat HRC niet voldoende is voor de typeaanduiding: is het een Proline, Ecomline, Smartline, Economy, … ? Vaak is het een oranje blokje, met contacten 1/2 of iets met de aanduiding OT. Op de tado thermostaat moeten de draden op + en - aangesloten zijn, maar de wizard zal je dat allemaal vertellen.

• Ben al een stuk verder

heb zoals @Andreplusplus aangaf alle apparaten uit de app gehaald, behalve de bridge.

Thermostaat gepaird met de bridge in de app ... no problemo

Toen vroeg de app om het orginele thermostaat type .... ingegeven en bevestigd

Toen kwam de vraag om keteltype .... ingegeven .... op instructies geklikt ...............

Een bolletje begon te draaien in beeld en dat bleef een half uurtje ofzo

Toen de installatie afgebroken ... via de chat om hulp gevraagd, maar nu, ruim 4.5 uur verder, geen respons

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Gebruik op je computer de website https://tado.com/start