Vraag over Tado i.c.m. stadswarmte

Opties
Vraagje over tado i.c.m. stadswarmte.

Ik heb goedkoop de bridge en 3 thermostaatknoppen op de kop kunnen tikken.

Nu zit ik te kijken hoe ik dit allemaal kan aansluiten. Gaat om een rijtjeshuis uit 1983 met stadswarmte. Zo’n simpele ronde Honeywell wandthermostaat in de woonkamer en een Honeywell klepafsluiter in de meterkast. Alle radiatoren hebben nog ouderwetse draaiknoppen.

2 radiatoren in de woonkamer.
2 slaapkamers met beide 1 radiator.
Badkamer met 1 radiator.

Deze ruimtes wil ik individueel kunnen instellen via m’n iPhone.

Ook nog een radiator in de gang en in halletje bij de WC maar die doen er niet echt toe.

Moet ik ook nog de slimme bedrade wandthermostaat aanschaffen? Ik lees dat dit wel wijs is bij meer dan 1 radiator in de woonkamer?

En dan moet ik deze radiatoren voorzien van thermostatisch binnenwerk natuurlijk en de 2 minder belangrijke kunnen de draaiknoppen blijven?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Een bedrade thermostaat is nodig om de klepafsluiter aan te sturen ter vervanging van die button op de muur.

    Elke radiator die je wil regelen met de app moet je voorzien van thermostatische ventielen (als je moet vervangen, kies Heimeier) en een tado knop. De overige radiatoren hoeven niet, maar hou er rekening mee dat als ze open staan, er warmte wordt afgegeven als er elders door de tado knoppen om warmte wordt gevraagd.

  • bbouws
    Opties
    Dankjewel voor je reactie.

    Ik heb de slimme wandthermostaat en nog 2 extra knoppen besteld.

    Dan komen er dus slimme knoppen op 2 radiatoren woonkamer, 1 in de slaapkamers en 1 badkamer.

    Ik laat iemand langskomen voor monteren van de Heimeier thermostatische ventielen en de wandthermostaat en slimme knoppen monteren moet mij zelf wel lukken :)
  • bbouws
    bbouws
    oktober 2023 aangepast
    Opties

    Alles is gemonteerd met Heimeier thermostatische ventielen.

    Nu lijkt alles wel te werken behalve dat de radiator in de grote slaapkamer niet warm wordt. Heb hier ook de draadloze temperatuursensor hangen. Zoneregelaar voor deze kamer staat ingesteld op de slimme thermostaat in de woonkamer aangezien die de klepafsluiter aanstuurt. Alleen als er ook warmtevraag is vanuit de badkamer wordt hij warm. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

    Nog even de situatie: stadswarmte met klepafsluiter aangesloten op slimme wandthermostaat.

    Radiatoren voorzien van slimme Tado knoppen: woonkamer (1 grote, 1 kleinere), 2 slaapkamers en badkamer. Kleine hal achterkant huis ouderwetse draaiknop (deze blijft dicht). Normale thermostaatknop op radiator in de gang bij voordeur. Ook deze zal dicht blijven denk ik.

    Edit: oke never mind, blijkbaar duurt het gewoon wat langer voordat ie warm wordt. Net nu ik dit bericht post zie ik de temp. omhoog gaan in de app en radiator voelt goed warm :)