w.Intercom = i;Welke systeem voor specifieke geval - Stadsverwarming — tado° Community

Welke systeem voor specifieke geval - Stadsverwarming

Woning:

Stadsverwarming waarop alle radiatoren een slimme knop gemonteerd zit. Elke radiator is dus appart vanuit de app te bedienen.

Boven in de badkamer is er een bypass gemaakt (zo huis aangekocht) wat resulteerd in het blijvend doorstromen van warm water door de leidingen. In de meterkast is er een hand draai kraan gemaakt zodat het warme water niet naar boven gaat. Gezien het erg prijzig werd de kraan naar boven steeds open te laten, heb ik deze dichtgedraaid wat resulteerde in schimmel, waar ik voorheen geen last van had.

Wat zou ik willen realiseren:

In de meterkast, de hand draai kraan vervangen door "iets" van Tado met een timer die bijv. om 18:00 de kraan naar boven dicht draait en om 06:00 weer opendraait. De doorstroming is opzich voldoende om het warm te krijgen boven en ter voorkoming van schimmel i.c.m. luchten. Op deze manier hoeft de kraan niet 24/7 open te staan wat ook in de kosten zal schelen.

Ik dacht zelf aan een zoneklep compatible met Tado echter, deze zal i.c.m. een draadloze thermostaat moeten zijn maar het probleem is dat er verschillende kamers zijn, als het bijv. 20 graden is op de thermostaat en in kamer 1 maar in kamer 2, 15 graden, sluit volgens mij de zoneklep?

Gezien ik het systeem van Tado al bezit, is de wens dit ook te realiseren met Tado.

Hopend op advies en linkjes met aan te schaffen producten die ik vervolgens door een installateur laat installeren.

Dank!

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Bedrade thermostaat om een klep aan te sturen, deze plaats je vlak bij de klep in de meterkast. In de app maak je ook een ruimte meterkast. Dan in alle bestaande ruimtes in de app de zoneregelaar instellen op serienummer van die thermostaat. Rest blijft zoals het is.
    Knop meet temperatuur, als er verwarmd moet worden zet thermostaat de klep open.