w.Intercom = i;intellen thermostaat — tado° Community

intellen thermostaat

Thermostaat net geïnstalleerd en het schijnt te werken. Hoe kan ik het instellen zodat de huidige temperatuur altijd te zien is??

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Dat is niet mogelijk Alleen zichtbaar als je het knopje indrukt. Anders gaan de batterijen te snel leeg.
  • Dank, dat vreesde ik al, blijft opmerkelijk dat de oude goedkope thermostaat altijd duidelijk de temperatuur liet zien en dat de nieuwe dure dat niet doet, en dat als je dat wilt oplossen, een extra thermometer moet aanschaffen…, weer een ding aan de muur. Bedankt iig
  • Douwe
    Of op de app kijken.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Vaak zie je dat thermostaten die dit wel doen ofwel een LCD scherm hebben ofwel ze hebben een aparte voedingseenheid die je bij de ketel moet monteren en die dan voeding naar de thermostaat stuurt.

Tado heeft beiden niet, en heeft ook de mogelijkheid om de thermostaat draadloos te gebruiken en dan op tafel te leggen oid.

Daarom geen voortdurende temperatuurweergave.

• Dank, dat begrijp ik, maar de eenvoudige oude kon zonder voeding en batterijen continu, via een groot lcd scherm de temperatuur aangeven, van ver goed zichtbaar. Ik vind het jammer dat zo’n moderne en dure thermostaat die belangrijke info niet geëffectueerd. In geen advertentie zie de Tado thermostaat zonder temperatuur aanduiding. Ik heb ook een horloge en een smartphone op zak en toch ook een grote klok in de woonkamer. Maar ja het is zoals het is, en ik zal die Tado toch maar houden… Dank voor alle reacties!
  • Geëffectueerd = geeft
  • Douwe
    Zonder voeding en batterijen op een lcd scherm.....

Hoe doen ze dat?
  • Twee draadjes van CV aangesloten op de oude en nu op de Tado
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik zeg toch: "ofwel een LCD scherm hebben".

Een LCD gebruikt bijna geen stroom als er geen verlichting achter zit. Bij OpenTherm stuurt de ketel een voedingsspanning naar de thermostaat die voldoende is voor een LCD en een heel zuinige microcontroller.

De Tado heeft meer vermogen nodig en dat werkt standaard niet met OpenTherm (er is wel een optionele versie met meer vermogen) en dus gebruikt Tado geen OpenTherm voeding.

Bedenk dat de situatie voor een ketelfabrikant die bijbehorende thermostaten levert heel anders is dan voor Tado. Zij kunnen zelf standaards bedenken en dat kan Tado niet want die moeten "met alle ketels werken".

Het is inderdaad wel jammer dat Tado op de website altijd de situatie laat zien dat het display aan is, want dat is niet representatief voor de werkelijkheid.

• Douwe
    Ok, dus toch een voeding nodig... Max 40 mW voor standaard OpenTherm is mogelijk

Vanaf V3 in 2008 max 306 mW