w.Intercom = i;Hulp gevraagd bij Tado slimme thermostaat - vloerverwarming — tado° Community

Hulp gevraagd bij Tado slimme thermostaat - vloerverwarming

Dag beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik kom er zelf niet uit.

Mijn situatie, ik heb een ecodan warmptepomp (EHST20D-VM2D) en een Honeywell VC8015 vloerverwarmingspomp die het rondpompt.

Voordat ik de slimme thermosstaat heb gekocht heb ik nog nagevraagd bij Tado of mijn systeem geschikt was hiervoor. Zij hebben het gechecked en aangegeven dat het compatibel is.

Ik had een hele simpele honeywell aan/uit thermostaat (type T872014-E). Deze zat aangesloten middels twee kabeltjes die in verbinding staan met de vloerverwarming pomp.

De installatie heb ik gevolgd volgens de Tado App, hierin kwam navoor dat ik de draden moest verbinden met de "NO" en de "COM" op de tado (draad volgorde maakte niet uit volgens de app, dus ze zijn er ook willekeurig ingestoken).

De overige huidige configuraties staan op R01 - HC01 - HW (Kruis) en EK (Kruis). (hier in is niets gewijzigd en zijn deze zo door de installatie ingesteld (vermoed ik).

Echter als ik de temperatuur omhoog knal in de app gebeurd er niks (zelfs niet na een paar uur). Kamertemperatuur is 20 en ik heb hem even op 24 gezet om het te testen.

Wat doe ik hier fout, ik ben hierin zeker geen expert en hoor het graag als ik iets fout heb gedaan. Ik heb de installatie van de app nog 3x doorlopen om te kijken of ik alles goed heb gedaan en ik kan hierin geen fout ontdekken.

Iemand een tip of een idee waar het aan kan liggen? Met de oude thermostaat werkte alles perfect dus het lijkt mij aan de (instellingen van de) thermosstaat te liggen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Juri

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Je hebt het over 2 kabeltjes, op de foto zie ik er maar 1.

Hoe is de voeding naar je actuator geregeld?
  • Dank voor je bericht.

Op de tweede foto zie je de twee kabeltjes. Een blauwe en een rode. Deze zijn aangesloten op de NO en COM van de tado.

De voeding naar de pomp is gewoon op het stopcontact.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    1 kabeltje, twee aders...
    Je zegt pomp, maar VC8015 is een klep. Hoor je de thermostaat klikken?
    Als je de twee draadjes met elkaar verbindt, gaat dan de klep open?
    Verder lijkt me dat je alles goed hebt gedaan. Zie je op de thermostaat ook de temp die je in app instelt?